Samochody - scenariusz zajęć ruchowych w grupie 4, 5 i 6 latków

Samochody - scenariusz zajęć ruchowych w grupie 4, 5 i 6 latków
3.5
4 oceny
Oceń

Samochody.

CEL OGÓLNY:

  • Rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych


CELE OPERACYJNE:
Dziecko:

  • reaguje na hasło nauczyciela;
  • reaguje na dźwięk instrumentu (tamburyn);
  • biega w różnych kierunkach bez potrącania innych.


METODY:

  • zabawy naśladowcze
  • zadaniowa


FORMY:

  • praca z grupą


ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • krążki, tamburyn, dzwoneczek


PRZEBIEG:

1. Podanie celu zajęć, przypomnienie zasad zachowania w czasie zajęć w sali gimnastycznej.

2. Marsz sygnalizujący rozpoczęcie zabawy – dzieci maszerują po kole przy dźwiękach tamburyna.

3. „Alarm” – zabawa orientacyjno-porządkowa – dzieci w rozsypce, w pozycji kucznej, na hasło „alarm” biegają z krążkami w rękach (samochody wyjeżdżają z remizy strażackiej).

4. „Samochody i pieski” – zabawa z elementem czworakowania – dzieci podzielone na dwie grupy (samochody i pieski) – nauczyciel pokazuje krążek (czerwony- jeżdżą samochody, zielony – biegają pieski); zamiana ról.

5. „Pompa” – ćwiczenie tułowia – dzieci stoją w lekkim rozkroku, naśladują ruchem pompowanie wody – wykonują energiczny skłon z opuszczeniem dłoni w dół i wyprost z przyciągnięciem do klatki piersiowej.

6. „Mierzymy chodnik” – zabawa z elementem równowagi – chodzenie krokiem mierniczym w różnych kierunkach.

7. „Garaże” – zabawa z elementem biegu – dzieci biegają, na sygnał każde wchodzi do wybranego krążka spośród rozłożonych na trawie (samochody wracają do garażu).

8. Marsz uspokajający przy muzyce.

9. Ewaluacja – rundka- rozmowa z dziećmi na temat tego, która z zabaw była najbardziej atrakcyjna, co było łatwe, trudne, itp.

Autor: Agata Więcek

Twoje uwagi i pomysły

Tagi