Samochody - scenariusz zajęć ruchowych w grupie 4, 5 i 6 latków
Samochody.
CEL OGÓLNY:
- Rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- reaguje na hasło nauczyciela;
- reaguje na dźwięk instrumentu (tamburyn);
- biega w różnych kierunkach bez potrącania innych.
METODY:
- zabawy naśladowcze
- zadaniowa
FORMY:
- praca z grupą
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- krążki, tamburyn, dzwoneczek
PRZEBIEG:
1. Podanie celu zajęć, przypomnienie zasad zachowania w czasie zajęć w sali gimnastycznej.
2. Marsz sygnalizujący rozpoczęcie zabawy – dzieci maszerują po kole przy dźwiękach tamburyna.
3. „Alarm” – zabawa orientacyjno-porządkowa – dzieci w rozsypce, w pozycji kucznej, na hasło „alarm” biegają z krążkami w rękach (samochody wyjeżdżają z remizy strażackiej).
4. „Samochody i pieski” – zabawa z elementem czworakowania – dzieci podzielone na dwie grupy (samochody i pieski) – nauczyciel pokazuje krążek (czerwony- jeżdżą samochody, zielony – biegają pieski); zamiana ról.
5. „Pompa” – ćwiczenie tułowia – dzieci stoją w lekkim rozkroku, naśladują ruchem pompowanie wody – wykonują energiczny skłon z opuszczeniem dłoni w dół i wyprost z przyciągnięciem do klatki piersiowej.
6. „Mierzymy chodnik” – zabawa z elementem równowagi – chodzenie krokiem mierniczym w różnych kierunkach.
7. „Garaże” – zabawa z elementem biegu – dzieci biegają, na sygnał każde wchodzi do wybranego krążka spośród rozłożonych na trawie (samochody wracają do garażu).
8. Marsz uspokajający przy muzyce.
9. Ewaluacja – rundka- rozmowa z dziećmi na temat tego, która z zabaw była najbardziej atrakcyjna, co było łatwe, trudne, itp.
Autor: Agata Więcek