Scenariusz - Dzień Kropki

Scenariusz - Dzień Kropki
Cele główne:
- stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających wyzwalaniu empatii i wrażliwości,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, rozumienia pojęcia szacunku, przyjaźni, radości poprzez obchody Międzynarodowego Dnia Kropki.
- rozbudzanie wiary dzieci we własne możliwości;
- rozwijanie kreatywności dzieci;
- integracja dzieci z różnych grup wiekowych.
Cele szczegółowe:
- czerpie radość ze wspólnych zabaw;
- wie, że nie należy poddawać się w przypadku niepowodzeń;
- słucha opowiadania i wypowiada się na temat jego treści;
- tworzy pracę plastyczną wykorzystujące dostępne materiały.
Metody pracy:
- słowna: rozmowa kierowana, swobodne wypowiedzi;
- czynna: aktywizacja, praca plastyczna, zabawa ruchowa, poznawanie cech przedmiotu poprzez dotyk.
Formy pracy:
- indywidualna,
- zbiorowa.
Środki dydaktyczne:
Tablet, utwór: „Marsz Radetzky’iego”Johann’a Strauss’a, Bajka "The Dot" (Kropka),szary papier, wydruk kropek, farby, pędzle, kredki, mazaki, liście, folia bąbelkowa, kolorowe papiery, kleje, nożyczki, szablony kropek, termometry uczuć, obrazki z emocjami.
Opracowała: Dominika Sojka-Sporys