Scenariusz - Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Scenariusz zajęć wcyhowania przedszkolnego dotyczący bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Czas trwania:
45 minut
Grupa wiekowa:
5-6 -latki
Tematyka tygodnia:
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Temat zajęć:
„Zebra”
Cele ogólne:
- rozwijanie motoryki większej poprzez tańce i zabawy ruchowe,
- poszerzanie wiedzy na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym,
- prawidłowa reakcja na znaki drogowe,
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- utrwalanie umiejętności przeliczania,
- utrwalenie prawidłowego toru oddechowego,
- uczestniczy w zabawach ruchowych,
- poprawnie dobiera ruchy ciała do słów piosenki,
- uważnie słucha,
- umie powiedzieć wiersz z pamięci,
- śpiewa piosenkę,
- rozwija poczucie rytmu i umiejętności wokalnych,
- cierpliwie czeka na swoją kolej,
- czerpie radość ze wspólnej zabawy,
- obdarza uwagą inne osoby,
- doskonali umiejętności przechodzenia przez ulicę,
- poprawnie reaguje na kolory sygnalizatora świetlnego,
- rozróżnia „Zebrę” jako zwierzę i potoczną nazwę przejścia dla pieszych
- rozpoznaje znaki , informacyjne –przejście dla pieszych,
- rozwija sprawność dłoni i palców
- Kompetencje klczowe:1.,3.,5.,8.
Środki dydaktyczne:
Obrazki: z motorem, autem pogotowia, klaksonem, dzwonkiem od roweru, Płyta cd „Zebra, zebra”, krążki gimnastyczne, plansza przedstawiająca zwierzę, plansza przejścia dla pieszych, dywan imitujący przejście dla pieszych, krążki gimnastyczne koloru czerwonego i zielonego, kolorowanki zebra, kolorowanki przejście dla pieszych, czarne sygnalizatory, kolorowe kółka –czerwony, żółty , czerwony, znak T- 27 „Agatka”, znak informacyjny – „Przejście dla pieszych”
Przebieg zajęć:
1. Zbieramy się w kole, chętna osoba liczy dzieci-wszyscy pomagają, można powtórzyć czynność kilka razy,
2. Ćwiczenia artykulacyjne – obrazki z różnymi pojazdami,
3. Wysłuchanie piosenki pt.” Zebra, zebra”
4. Zabawa naśladowcza przy piosence „Zebra”, z użyciem krążków gimnastycznych jako kierownic,
5. Rozmowa na temat tekstu piosenki, prezentacja plansz zwierzęcia i przejścia dla pieszych.
6. Co mają wspólnego.
7. Prezentacja znaków drogowych- Co one oznaczają?
8. Nauka na pamięć wiersza „ Niech każdy stanie przed skrzyżowaniem”
„Niech każdy stanie przed skrzyżowaniem
palą się światła, popatrzmy na nie!
Światło czerwone, jak mak, jak ogień
wszystkim przechodniom zamyka drogę!
A światło żółte, jak liść w jesieni ostrzega
śpiesz się, bo ruch się zmieni.
Światło zielone, jak młode listki,
na drugą stronę zaprasza wszystkich”
9. Zabawa w przechodzenie przez ulicę.
10. Instrukcja wykonanie pracy plastycznej- „Syngnalizator”
11. Praca własna z pomocą nauczyciela.
Zakończenie:
Dzieci opowiadają czy podobały się im dzisiejsze zajęcia ? Co najbardziej? Pokazują mimiką i gestem kciuka czy się podobało czy nie.
Opracowała:
Agnieszka Jedamska
