Scenariusz - Dzień Żaby

Scenariusz - Dzień Żaby
5.0
1 ocena
Oceń

Scenariusz zgodny z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego.

Cele główne:


- zdobywanie informacji na temat żab,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat.


Cele operacyjne:

 

Cel poznawczy:


- odpowiada na proste pytania dotyczące wysłuchanego      
  opowiadania,
- wie, dlaczego żaby są zielone.


Cel kształcący:


- porusza się zgodnie ze słyszanym rytmem (kształtowanie koncentracji uwagi /słuch/),
-dostrzega różnice między obrazkami (kształtowanie spostrzegawczości / wzrok/).


Cel wychowawczy:


- reaguje na kierowane do niego polecenia i je wykonuje,
- zachowuje ostrożność w trakcie zabawy ruchowej.


Metody:

 

- Słowna
- Czynna
- Oglądowa


Formy:


- Praca z całą grupą.


Środki dydaktyczne:


- Bębenek, tamburyno
- Ilustracje bohaterów opowiadania.
- Ilustracja dwóch obrazków z różnicami.
1. Rozpoczęcie zajęć piosenką powitalną „Dzień dobry, dzień dobry”.
2. Wprowadzenie do tematyki zajęć i tematyki dnia („Dzień Żaby”).
Pytania pomocnicze:
- Jakiego koloru są żaby?
- Gdzie żaby mieszkają?
- Kto się żywi żabami?
3. Opowiadanie „Zielona żabka” autor Bożena Forma.
„Zielona żabka nad stawem mieszkała. Siadała w trawie i wciąż rozmyślała.
- Ach, jaka jestem brzydka, zielona, jak roślinki w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę. Dlaczego wszystko mam takie zielone!
W pobliżu żabki ważka usiadła. A żabka rzecze:
- Jaka powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, barwy jej bardzo mnie zachwycają.
Nagle biedronka się pojawiła.
- Czemu się smucisz sąsiadko miła? Bezchmurne niebo, piękna pogoda a w stawie czysta i chłodna woda.
- Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni, kolor mój nigdy już się nie zmieni.
Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy.
- Jak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami.
We wszystkie strony zerka ciekawie.
- Och, może żabka siedzi gdzieś w trawie. Pora śniadania właśnie nastała, drobna przekąska by się przydała.
Żabce serduszko mocno zabiło.
- Kiedy mnie ujrzy nie będzie miło. Widok bociana to nie zabawa. Dobrze że wkoło zielona trawa. Teraz rozumiem - barwa zielona, specjalnie dla mnie jest przeznaczona. Trudno mnie dostrzec zatem bocianie, chyba gdzie indziej zjesz dziś śniadanie.
4. Rozmowa na temat treści opowiadania:
- Dlaczego żabka była smutna?
- Kogo żabka spotkała na łące?
- Kto chciał ją zjeść?
- Czy udało się bocianowi złapać żabkę?
- Dlaczego bocian nie dojrzał żabki w trawie?
5. Zabawa ruchowa „Żabki na łące”
6. Zabawa dydaktyczna kształtująca spostrzegawczość „Znajdź różnice”.

7. Podsumowanie i ewaluacja zajęć.

 

Opracowała:

 

Aleksandra Komar

Twoje uwagi i pomysły

Tagi