Scenariusz - Idę z misiem do przedszkola

Scenariusz - Idę z misiem do przedszkola
5.0
2 oceny
Oceń

Konspekt zajęć w oddziale przedszkolnym OP3.

Cel ogólny:


zapoznanie z wyglądem i trybem życia niedźwiedzi.


Cele operacyjne: dziecko:

 

Dydaktyczne:


•    Potrafi wskazać obrazek przedstawiający aktualny miesiąc
•    Umie wskazać obrazek przedstawiający aktualną porę roku
•    Potrafi ustalić aktualną pogodę
•    Potrafi ustalić dzień tygodnia
•    Potrafi nazwać i wskazać podstawowe części ciała (głowa, oczy, uszy, brzuch, ręka, noga)
•    Potrafi opowiedzieć co znajduje się na plakacie (las i zwierzęta leśne)
•    Nazywa zwierzęta mieszkające w lesie (dzik, niedźwiedź, dzięcioł, sowa, wilk, lis, jeleń, sarna, jeż, wiewiórka, zając)
•    Rozpoznaje dźwięki wydawane przez zwierzęta leśne i potrafi przypisać je do odpowiedniego zwierzęcia (dzik, niedźwiedź, dzięcioł, sowa, wilk)
•    Potrafi złożyć obrazek misia w całość
•    Potrafi klasyfikować przedmioty pod względem jakościowym
•    Wie jak wyglądają dary lasu: kasztany, żołędzie, szyszki, orzechy
•    Potrafi wykonać pracę plastyczną pt. „Pluszowy miś”.


Wychowawcze:


•    Ćwiczy umiejętność czekania na swoją kolej
•    Wie jak należy zachowywać się w lesie
•    Słucha poleceń nauczyciela


Rewalidacyjne:


•    Kształtuje koordynację wzrokowo-ruchową
•    Stymuluje receptory stóp
•    Usprawnia motorykę małą i dużą
•    Kształtuje percepcję słuchową
•    Ćwiczy spostrzegawczość
•    Ćwiczy naśladownictwo podczas piosenki powitalnej


Metody:


•    podające – pogadanka, opis ilustracji, objaśnienie.
•    praktyczne – pokaz, ćwiczenia przedmiotowe.
•    aktywizujące – gry dydaktyczne „Miś”, „Leśna dziupla”, dźwięki zwierząt, ścieżka sensoryczna.


Formy pracy:


•    indywidualne
•    grupowe


Pomoce dydaktyczne:


Obrazki przedstawiające miesiące, pory roku, pogodę, dni tygodnia, znaczki obecności, piosenka powitalna „Wszyscy są”, odtwarzacz USB/CD, pluszowy miś, dźwięki zwierząt, plansza lasu, obrazki zwierząt leśnych z rzepami, obrazek misia do złożenia, pudełko –  leśna dziupla (kasztany, żołędzie, orzechy, szyszki), ścieżka sensoryczna, włóczka, klej, obrazek misia do wyklejenia włóczką, piosenki „Jadą jadą misie”, „Rysujemy misia” – Śpiewające brzdące, „Misiowi przyjaciele” – Marcin Kindla.


Przebieg:

 

Część wstępna:


1. Powitanie z nauczycielem: Nauczyciel staje przy drzwiach, na których są wyszczególnione różne rodzaje powitania z dziećmi. Dzieci kolejno podchodzą do nauczyciela i witają się w wybrany sposób, np. uścisk dłoni, przybicie piątki, słowem „dzień dobry”.
2. Sprawdzenie listy obecności – Nauczyciel staje przy liście obecności. Wyjmuje z torebki kółka w różnych kolorach. Dzieci podnoszą rękę jeśli nauczyciel wyjmie kółko przypisane do dziecka.
3. Nauczyciel i dzieci siadają w kole na dywanie. Nauczyciel śpiewa piosenkę na powitanie "Wszyscy są". Dzieci naśladują czynności nauczyciela.
Wszyscy są, witam was.
Zaczynamy już czas.
Jestem ja.
Jesteś ty.
Raz, dwa, trzy.

4. Nauczyciel przedstawia dzieciom obrazki przedstawiające zjawiska atmosferyczne. Pyta dzieci: Jaka jest pogoda?  Prosi dzieci aby wyjrzały za okno i przykleiły prawidłowy obrazek na tablicy pogodowej.
5. Nauczyciel rozkłada przed dziećmi obrazki przedstawiające pory roku. Dzieci wybierają aktualną porę roku i przyczepiają do tablicy.
6. Nauczyciel rozkłada na dywanie obrazki przedstawiające miesiące. Dzieci wybierają aktualny miesiąc i przyczepiają do tablicy.

Twoje uwagi i pomysły

Tagi