Scenariusz - Kosmos
Temat: Kosmos
Kiedy: 21.05 - Światowy Dzień Kosmosu
Cel główny:
-rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 7
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- potrafi liczyć do 7
- ćwiczy używanie pojęć: nad, pod, obok, na, pomiędzy.
Metody pracy:
- czynne- zadań stawianych do wykonania, ćwiczeń,
- słowne- rozmowa, swobodne wypowiedzi dzieci,
- ekspresji ruchowej.
Formy:
- zbiorowa
Środki dydaktyczne:
Statek kosmiczny, talerze papierowe z różną liczbą kropek (od 1 do 4), nagranie skocznej melodii, odtwarzacz CD, woreczki i krążki gimnastyczne , nożyczki, kartony, klej, papier kolorowy farby, pędzelki
Przebieg:
1. Zabawa: Gdzie wylądował statek kosmiczny?
Nauczyciel pokazuje dzieciom zabawkę – statek kosmiczny – i pyta, co to jest. Następnie pokazuje, jak statek ląduje w różnych miejscach sali i prosi, aby dzieci określiły, gdzie on wylądował. Dzieci posługują się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni: nad, pod, na, obok, pomiędzy.
2. Zabawa ruchowa „Latające talerze”.
Nauczyciel prosi, by dzieci tworzyły latające talerze – koła składające się z liczby dzieci odpowiadającej liczbie kropek na latających talerzach, które pokaże Nauczyciel. Utworzone koła obracają się przy muzyce.
3. Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Droga Mleczna”.
Nauczyciel wyznacza spiralną wąską dróżkę, na której układa przeszkody (gwiazdy) w postaci woreczków i krążków gimnastycznych. Dzieci (rakiety) kolejno pokonują trasę, omijając przeszkody. Te, którym to się nie uda, powtarzają zadanie.
4. Nauczyciel dziękuje dzieciom za udział w zajęciach i zaprasza je do stolików.
Dzieci wykonują makietę rakiety. Malują kartony i wycinają okna. Następnie wszystkie elementy Nauczyciel i dzieci łączą we wspólną rakietę.
Przebieg oraz czas trwanie zajęć może ulec zmianom i zostać dostosowany do kondycji i możliwości dzieci uczestniczących w zajęciach.
Opracowała:
Marta Kosmatka