Scenariusz - W podróż wyruszamy, krainy niedźwiedzi poznamy

5.0
2 oceny
KONSPEKT ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH
TEMAT: W podróż wyruszamy, krainy niedźwiedzi poznamy!
GRUPA: Czterolatków
Cel Ogólny:
Stwarzanie sytuacji do rozwijania mowy dzieci
Pomoce Dydaktyczne:
• Trzy misie pluszowe zabawki;
• Mapa świata;
• Obrazki – pandy, koali, niedźwiedzia polarnego i brunatnego;
• Odtwarza CD, płyta CD;
• Krzesła;
• Kolorowe materiały;
• Plastikowe pudełka;
• Tunel;
• Koperty z zadaniami;
• Obrazki zwierząt polarnych
• Kocyk
Przebieg zajęć:
1. ,,Ukryty przedmiot ” – wprowadzenie w temat zajęć
Nauczyciel odkrywa ukryty przedmiot. Następnie wcielając się w postać misia mówi, że marzy mu się podróż po świecie, aby spotkać swoich kuzynów. Nauczyciel rozmawia z dziećmi na temat tego, czym można podróżować po świecie i co w taką podróż należy zabrać.
Cel szczegółowy:
Dziecko:
• wypowiada się prostymi zdaniami;
• swobodnie wyraża swoje myśli w rozmowie z innymi;
• rozwija wyobraźnię;
2. ,,Samolot” – zabawa muzyczno-rytmiczna połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi wg. pedagogiki zabawy ,,Klanzy”
Dzieci naśladują sposób poruszania się samolotu, naśladują odgłosy m.in. odpalania silnika.
Cel szczegółowy:
Dziecko:
• rytmicznie powtarza układ ruchów;
• porusza się przy muzyce;
• usprawnia narządy mowy;
• integruje się z grupa;
3. ,,W krainie niedźwiedzia polarnego” – swobodna rozmowa z dziećmi
Nauczyciel pyta dzieci, która z przygotowanych krain jest krainą niedźwiedzia polarnego i dlaczego uważają, że akurat ta. Dzieci wykonują zadania, aby dostać się do krainy niedźwiedzia polarnego – powtarzają rymowankę i przechodzą przez specjalnie przygotowany tunel.
Cel szczegółowy:
Dziecko:
• swobodnie wypowiada się na zaproponowany temat;
• powtarza krótką rymowankę słowną;
• pokonuje przeszkody przygotowane przez N.;
4. ,,Przyjaciele niedźwiedzia polarnego”– rozpoznawanie zwierząt polarnych
Nauczyciel manipulując maskotką misia mówi, że jest ciekawy czy dzieci rozpoznają polarnych przyjaciół niedźwiedzia. Stopniowo odsłania ilustracje zwierząt polarnych – dzieci nazywają je.
Cel szczegółowy:
Dziecko:
• poszerza zasób słownictwa;
• posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych – rozpoznaje i nazywa zwierzęta polarne;
• rozwija percepcję wzrokową;
5. ,,Jak ma na imię niedźwiedź? ” – zagadka słuchowa
Nauczyciel manipulując misiem mówi, że przyjaciele nadali misiowi imię. Dzieci, żeby poznać imię niedźwiadka będą musiały rozwiązać zagadkę słuchową.
Cel szczegółowy:
Dziecko:
• uważnie słucha osoby dorosłej
• rozwiązuje zagadkę słowną
6. ,,Statek ” – ilustracja ruchowa do piosenki wg. koncepcji C. Orffa
Dzieci poruszają się przy muzyce, naśladując sposób poruszania się marynarzy na statku
Cel szczegółowy:
Dziecko:
• bierze aktywny udział w zabawie ruchowej;
• ilustruje muzykę ruchem;
7. ,,W krainie niedźwiedzia brunatnego ” – zabawa ruchowo-logopedyczna
Dzieci dopływają do krainy niedźwiedzia brunatnego. Aby móc wejść do krainy niedźwiedzia muszą wykonać przygotowane zadanie ruchowe i logopedyczne.