Scenariusz - Wiosenne zabawy logopedyczne
Wiosenne zabawy logopedyczne.
Cele szczegółowe:
• Usprawnianie artykulatorów
• Ćwiczenia koordynacji słuchowo-ruchowej
• Rozwijanie uwagi słuchowej
• Rozwijanie umiejętności opisu
• Rozwijanie motoryki małej
Pomoce dydaktyczne:
• Duża miękka kostka do gry
• Maskotka lub figurka zająca
• Zielone kartki A4
• Kartki formatu A4 z narysowaną marchewką
• Spis ćwiczeń artykulacyjnych dostosowanych do potrzeb grupy
• Dzwoneczek
• Białe kartki, zielona bibuła, klej
Ćwiczenie 1. Powitanie
Dzieci przedstawiając się dzielą swoje imię na sylaby lub określają pierwszą głoskę swojego imienia
Ćwiczenie 2 . Przestawienie „wiosennego gościa”
Przedstawiamy dzieciom zająca. Można wspólnie wymyśleć dla niego imię. Dzieci opisują jak wygląda zając, jak może wyglądać jego norka itp.
Ćwiczenie 3. Podłogowa gra planszowa
Rozkładamy na podłodze trasę dla zająca z zielonych kartek, co jakich czas pojawia się pole z marchewką. Dzieci po kolei rzucają kostką i przeskakują zającem odpowiednia liczbę pól. Na planszach z marchewką kryją się artykulacyjne zadania dostosowane wcześniej do grupy.
Ćwiczenie 4. Zabawa na sygnał
Umawiamy się z dziećmi, że są wiosennymi kwiatkami, które rozkwitają na dźwięk dzwoneczka Pani Wiosny. Muszą być bardzo czujne, wstać i wyprostować ręce w górę w odpowiednim momencie.
Ćwiczenie 5. Praca plastyczna
Na kartkach dzieci wykleją z pasków bibuły trawę, do której dorysowują kwiaty. Na koniec pracy organizujemy wspólną galerię wiosennych prac.
Opracowała:
Ada Wojsław