Scenariusz - Zwierzęta na wiejskim podwórku
Scenariusz zajęć dla dzieci 4- letnich.
Obszar z podstawy programowej:
• dziecko posługuje się pojęciami dotyczącymi życia zwierząt (IV/18)
TEMAT DNIA: „Na wiejskim podwórku”- utrwalenie wiadomości na temat zwierząt w gospodarstwie wiejskim oraz ich domów z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
Cele ogólne:
• utrwalenie wiadomości na temat zwierząt żyjących na wsi oraz ich domów;
Cele operacyjne:
Dziecko:
• uważnie słucha piosenki Dziadek farmę miał;
• odpowiada na pytania dotyczące treści wysłuchanej piosenki;
• wykonuje ćwiczenia dźwiękonaśladowcze;
• rozwiązuje zadania na tablicy multimedialnej;
• aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej;
Metody:
• słowne- rozmowa;
• oglądowe- pokaz;
• czynne- zadania stawiane dzieciom.
Formy pracy:
z całą grupą, indywidualna.
Środki dydaktyczne:
tablica multimedialna, prezentacja multimedialna (opracowana samodzielnie w programie Canva), gry dydaktyczne online (opracowane samodzielnie w programie Wordwall).
Czas trwania zajęć: 20 minut.
Termin realizacji: XXX
Przebieg zajęć:
1. Powitanie- pląs integracyjny „Wszyscy są, Witam Was”. Dzieci siedzą w kole i śpiewają ilustrując ruchem tekst:
Wszyscy są , Witam Was, (machanie ręka)
Zaczynamy już czas. (machanie ręką)
Jestem ja, jesteś Ty (wskazywanie na siebie, na dzieci)
Raz, dwa, trzy. (klaskanie w dłonie)
2. Słuchanie piosenki : „Dziadek farę miał” i rozmowa na temat jej treści:
• Jakie zwierzęta hodował dziadek na farmie?
3. Prezentacja na tablicy multimedialnej zwierząt wymienionych w piosence, połączona z naśladowaniem głosu jaki zwierzęta te wydają. Prezentacja domów poszczególnych zwierząt.
4. Wymienianie przez dzieci innych zwierząt, jakie można hodować na wsi.
5. Gra multimedialna „Domy zwierząt”- zadaniem dziecka jest dopasowanie domu do odpowiedniego zwierzęcia hodowlanego. Zwierzęta wiejskie i ich domy - Znajdź parę (wordwall.net).
6. Zabawa ruchowa „Zwierzęta hodowlane”- zadaniem dziecka jest poruszać się zgodnie z instrukcją nauczyciela. Zabawa ruchowa - Losowe karty (wordwall.net).
7. Gra multimedialna „Memory”- zadaniem dziecka jest znalezienie dwóch pasujących do siebie kart. Memory - Pasujące pary (wordwall.net).
8. Ewaluacja- rozmowa końcowa, uporządkowanie wiedzy obecnej:
• O czym rozmawialiśmy na zajęciach?
• Czy podobały Ci się dzisiejsze zajęcia?
Wręczenie dzieciom pieczątek za aktywny udział w zajęciach.
Opracowała:
Dominika Szymańska