Scenariusz bloku aktywności dzieci i n-la - Kodowanie na dywanie

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz bloku aktywności dzieci i n-la  -  Kodowanie na dywanie
Oceń
{

Scenariusz bloku aktywności dzieci i n-la  -  Kodowanie na dywanie

Scenariusz bloku aktywności dzieci i n-la „Kodowanie na dywanie” 


- wykorzystywanie zabaw dydaktycznych w kształtowaniu pojęć matematycznych 

 

 

Cele ogólne: 

 

- rozwijanie spostrzegawczości 

 

-odczytywanie, rozumienie symboli i znaków 

 

-doskonalenie umiejętności określania kierunków 

 

Cele operacyjne: Dzieci powinny: 

 

- wykonywać polecenia zgodnie z pojęciami dotyczącymi orientacji przestrzennej 

 

- poprawnie odczytać znaki graficzne przedstawiające kierunki 

 

- podejmować próby kodowania drogi 

 

- podejmować próbę kodowania robota 

 

Metody: 

 

- podająca 

 

- poszukująca 

 

- praktycznego działania 

 

Formy: 

 

- zbiorowa (praca z całą grupą) 

 

- zespołowa 

 

- indywidualna 

 

Przebieg zajęć. 

 

 

1. Powitanka „Wesoła powitanka” 

 

Dzieci poruszają się zgodnie z tekstem piosenki. 

 

 

2. Zabawa ruchowa „Podskocz- kucnij” 

 

Dzieci na hasło „góra” - podskakują, na hasło „dół” – kucają 

 

3. Opowieść twórcza „Pomóż myszce dojść do serka” 

 

Była sobie myszka o imieniu „Pipi” , która po długiej i mroźnej zimie była już bardzo głodna. Zapasy myszki kończyły się dlatego postanowiła wyruszyć w poszukiwaniu nowych smakołyków. Gdy wystawiła nosek z norki ucieszyła się, gdy zobaczyła pierwsze oznaki wiosny. Podziwiała krokusy, przebiśniegi, pączki na drzewach i krzakach. Słuchała śpiewu ptaków i nagle spostrzegła, że oddaliła się zbyt mocno od swojej norki. Zgubiła się. Musimy jej teraz pomóc wrócić do swojego domu i sera, który schowała na koniec zimy. 

 

4. Objaśnienie kodów- znaków graficznych przedstawiających strzałki. 

 

5. Kodowanie z użyciem maty.  

 

Dzieci maja za zadanie poruszać się po macie zgodnie ze znakami graficznymi tak aby myszka dotarła do sera. 

 

6. Zabawa z robotem. „Poprowadź myszkę do sera” 

 

Dzieci podejmują próby zakodowania myszki tak aby dotarła do celu używając znaków graficznych. 

 

7. Zabawa ruchowa z kostką. 

 

Dzieci rzucają kostką, każde dziecko przelicza ile jest oczek i tyle razy podskakuje. 

 

8. Ewaluacja.  

 

Dzieci, którym się podobało przyklejają serek do arkusza papieru z uśmiechniętą myszką, a którym nie podobały się zabawy przyklejają serek przy smutnej myszce. 

 

 

Opracowała : A.Karolik

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi