Scenariusz dla 3-latków: „Kolorowa żółta kraina”

Wszystkie materiały w tej zakładce to teksty przesyłane przez osoby niezwiązane z Przedszkola.edu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane treści.
Scenariusz dla 3-latków: „Kolorowa żółta kraina”
5.0
2 oceny
Oceń
Drukuj

Cele ogólne:

 

- doskonalenie umiejętności rozróżniania koloru żółtego spośród pozostałych
- wzmacnianie więzi emocjonalnej miedzy dziećmi

 

Cele operacyjne:

Dziecko:

 

- potrafi rozwiązać zagadkę
- potrafi z uwaga oglądać film edukacyjny
- potrafi odpowiadać na pytania dotyczące filmu
- potrafi określić różnice pomiędzy odcieniami koloru żółtego (jasny, ciemny)
- integracja w grupie podczas wspólnych zabaw

 

Metody:

 

- czynna
- słowna
- percepcyjna
- oglądowa

 

Formy pracy:

 

- działalność grupowa i indywidualna

 

Środki dydaktyczne: Zagadki + ilustracje, żółty owoc do degustacji (cytryna), żółta wstążka, zabawy z chusta animacyjna dotyczącego żółtego koloru- słoneczko, uwaga żółty, żółty labirynt;

 

 

Przebieg zajęć:

 

Dzieci w ten dzień przychodzą ubrane na żółto. Przynoszą ze sobą po 3 przedmioty w kolorze żółtym.

 

1. Rozwiązywanie zagadek:

 

Ten żółciutki owoc
Bardzo kwaśny bywa
Rośnie w ciepłych krajach
Jak się on nazywa (cytryna)

 

Na drzewie dojrzewa,
Żółta lub zielona,
Brzuszek ma okrągły,
Górą wydłużona (gruszka)

Do rogala jest podobny
Żółty kolor ma,
Jest  to owoc z ciepłych krajów
Czy ktoś z was go zna? (banan)

Olbrzymia lampa
co na niebie świeci.
Na całym świecie
I dla wszystkich dzieci (słońce)

 

Co mają ze sobą wspólnego te wszystkie rzeczy?

2. Oglądanie film edukacyjnego „Tęcza” – dotyczącego koloru żółtego
- zadawanie pytań do filmu czego dotyczył jakie rzeczy były w tym kolorze itp.

 

3. Zabawy z chustą animacyjną: Słoneczko, Uwaga żółty kolor, Żółty labirynt.


4. Zabawy badawcze malucha oglądanie żółtych przedmiotów , które przyniosły dzieci do przedszkola.  Zabawa poprzez zmysły: dotykanie, wąchanie, porównywanie odcieni koloru  żółtego.

 

5. Żółty sprawdzian odwagi. Zachęcanie dzieci do spróbowania cytryny. Przeprowadzenie konkursu jedzenia cytryny na czas.

 

6. Na zakończenie zajęć  rozdawanie żółtych bransoletek.

 

 

Autor: Natalia Skórska

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!

Tagi