Scenariusz Dnia Przedszkolaka z „EkoBeatką”

Scenariusz Dnia Przedszkolaka z „EkoBeatką”
3.5
2 oceny
Oceń

Wstęp:

 

Nasze przedszkole wzięło udział w projekcie organizowanym przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie. Udało nam się znaleźć wśród laureatów i podjęliśmy działania, by uświadomić dzieci, jak ważny jest, by dbać o środowisko naturalne. „EkoBeatka” poprzez zabawę wprowadza dzieci w świat powietrza i pomaga im zrozumieć, jak należy do powietrze dbać.

 

 

Temat: Dzień Przedszkolaka z „EkoBeatką”

 

 

Cel ogólny:

 

  • Kultywowanie tradycji przedszkolnych.

Cele szczegółowe:

 

  • wie, jak zachowuje się powietrze,
  • uczestniczy w zabawie ruchowej,
  • uczestniczy w opowieści ruchowej,
  • współpracuje w grupie,
  • ogląda film i wypowiada się na temat jego treści,
  • wykonuje pracę plastyczną;

Metody pracy:

 

  • zabawowa,
  • zajęć praktycznych,
  • opowieść ruchowa;

Formy pracy:

 

  • grupowa,
  • zbiorowa

Pomoce do zajęć: wiatraki, balony do dmuchania, bańki mydlane, ilustracje, butla z helem, marker, film edukacyjny, kartka papieru kolorowego, słomka, styropianowa kulka, pinezka.

 

 

Przebieg zajęć:

 

1. Powitanie dzieci przez „EkoBeatkę” - opisanie wyglądu i stroju.

 

2. Zapoznanie dzieci z celem spotkania - Dzień Przedszkolaka.
Dzieci siedzą po turecku „zawiązują nogi w kokardki”. Nauczycielka przedstawia cel spotkania: Czy wiecie jaki dziś dzień? Kto ma swoje święto? Dziś obchodzimy Dzień Przedszkolaka. Tak, tak, dzisiaj swoje święto mają wszystkie Przedszkolaki, Wy także.

 

3. „Powietrze wokół nas” – nawiązanie do spotkania z „EkoBeatką”. Sprawdzanie, gdzie schowało się powietrze i co się porusza dzięki powietrzu: balon (napełnia się i rośnie), wiatrak (porusza się), bańki mydlane (unoszą się na powietrzu).

 

4. „Jakie jest powietrze?” - opisywanie ilustracji przedstawiających zanieczyszczone powietrze i czyste powietrze, decyzja dzieci, które powietrze jest im bliższe i dlaczego.

 

5. Konkurs nr 1 „Wiatraczki”. Zadaniem dzieci (10 osób) będzie nabranie powietrza w płucach i dmuchanie na wiatrak, tak, żeby się poruszał.

 

6. Zabawa ruchowa „Balonik malutki”.

 

7. „Balonikowe minki” - dmuchanie balonów za pomocą helu i malowanie na balonikach różnych minek, podrzucanie, odbijanie, uderzania, turlanie.

 

8. Konkurs nr 2 „Taniec baloników”. Zadaniem dzieci (6 par) będzie taniec z balonem, który umieszczamy między brzuchami par. Balonu nie można dotykać rękami, ani nie może upaść na podłogę. Wygrywa ta para, która najdłużej zatańczy z balonem.

 

9. „Bal przedszkolaków” - zabawy z największymi przebojami dla dzieci (3 utwory) - wypuszczanie baniek mydlanych podczas balu.

 

10. Opowieść ruchowa ze zbioru własnego nauczyciela „Spacer po parku z „EkoBeatką”.

 

Był piękny jesienny poranek. Wietrzył wiał leciutko (dzieci machają rękami, udając wiatr), słoneczko zapukało do okienka na strychu (dzieci naśladują pukanie). „EkoBeatka” wstała wcześnie rano, przeciągnęła się (dzieci się przeciągają), przetarła zaspane oczy (dzieci przecierają oczy) i poszła do łazienki umyć ręce i twarz (dzieci wykonują ruchy mycia rąk i  twarzy). „EkoBeatka” zjadła śniadanie, które przygotowała jej mama i wyjrzała przez okno (dzieci patrzą przez okno).

- Mamusiu, może poszłybyśmy dziś do parku? - spytała. Mama zgodziła się, poprosiła tylko, by „EkoBeatka” szybko się ubrała. Dziewczynka poszła do swojego pokoju (dzieci maszerują w miejscu). Najpierw ubrała bluzkę (dzieci pokazują, jak należy ubierać bluzkę), potem naciągnęła spodnie (dzieci naciągają spodnie), jeszcze o skarpetkach należy pamiętać (dzieci naśladują zakładanie skarpetek). „EkoBeatka” wróciła do mamy.

- Już jestem gotowa - oznajmiła.

Twoje uwagi i pomysły

Tagi