My o swoje zdrowie dbamy, bo się zdrowo odżywiamy-scenariusz edukacji zdrowotnej

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
My o swoje zdrowie dbamy, bo się zdrowo odżywiamy-scenariusz edukacji zdrowotnej
Oceń
{

Temat: "My o swoje zdrowie dbamy, bo się zdrowo odżywiamy".

CELE:
- popularyzacja piosenki o tematyce prozdrowotnej
- rozwijanie zainteresowań muzycznych dzieci
- integracja dzieci poprzez metody pedagogiki zabawy

CELE OPERACYJNE:
- dzieci wymieniają nazwy warzyw i owoców, które słyszały w piosence
- potrafią wymienić owoce egzotyczne
- wypowiadają się na temat sposobu zdrowego odżywiania się
- potrafią zaplanować, co powinno się znaleźć na talerzu, aby posiłek był zdrowy

PRZEBIEG:


1. Powitanie pląsem  „Witamy was” (na melodię Panie Janie).
Dzieci siedzą w kole, śpiewając witają po kolei wszystkich.

Witaj ….. (imię) /2x  – uderzamy rękami o kolana
Jak się masz /2x  – uderzamy rękami o kolana
Wszyscy cię witamy /2x – klaszczemy w swoje dłonie
Bądź wśród nas /2x – rozkładamy ręce w geście powitania

2. Słuchanie wiersza pt. „Witaminki”

Usiądź misiu przy stoliczku
Zobacz, co jest w tym koszyczku
Ananasek ma czuprynkę                         
A cytrynka kwaśną minkę
Mandarynka się uśmiecha
Będziesz misiu miał uciechę

Dzisiaj jemy witaminki
Chociaż kuszą nas landrynki
Kalafiorek, kalarepkę
I fasolkę i marchewkę
I buraczki spróbujemy
Co jest zdrowe przecież wiemy.

Usiadł misiu przy stoliczku
Nie grymasi dzisiaj wcale
Zjada grzecznie wszystkie dania
Które dziś zrobiła Hania
Wie, co dobre jest i zdrowe                      
Żeby rosnąć, nie chorować.

Soczki, zupki i surówki
Wiodą dzisiaj prym na stole
Wszystko zjemy, co jest zdrowe
Gotowane i surowe
Potem troszkę się zdrzemniemy
Bo, gdy śpimy, to rośniemy

3. Rozmowa na temat treści wiersza

Co znajdowało się w koszyczku misia?
Jakie owoce znajdowały się w koszyku?
Czy te owoce rosną w naszym kraju?
Jakie warzywa znajdowały się w koszyku?
Czy miś zjadł owoce i warzywa?
Co jest również ważne, aby zachować zdrowie?
   
4. Zabawa integracyjna „Sałatka owocowa”

Wszyscy uczestnicy siedzą w kręgu na krzesełkach. Prowadząca przypina dzieciom emblematy różnych owoców i mówi: robię sałatkę owocową, potrzebuję: jabłka (wstają dzieci, które maja ten emblemat), gruszki- dzieci te spacerują wewnątrz koła – sałatka miesza się. Na hasło: sałatka owocowa! Wszyscy zamieniają się miejscami, siada też prowadząca, więc ktoś zostanie na środku. Ta osoba rozpoczyna zabawę o d początku.

5. Praca plastyczna „Pomagamy misiowi zaplanować zdrowy posiłek”. Dzieci dostają białą kartkę papieru w kształcie koła – talerzyk. Zadanie polega na narysowaniu na nim tego, co służy zdrowiu.

I stolik – siadają dzieci, które chcą zaplanować dla misia śniadanie
II stolik - siadają dzieci, które chcą zaplanować dla misia obiad
III stolik - siadają dzieci, które chcą zaplanować dla misia podwieczorek
IV stolik - siadają dzieci, które chcą zaplanować dla misia kolację

6. Refleksja na temat zajęcia (informacja zwrotna) „ Gdybyś prowadził własną restaurację, co proponowałbyś gościom do zjedzenia …”

Autor: Marzanna Ławrynowicz

Twoje uwagi i pomysły

Dodane komentarze (2)

Tagi