"Zabawy z kolorową chustą" - scenariusz hospitacji

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
"Zabawy z kolorową chustą" - scenariusz hospitacji
4.3
3 oceny
Oceń
{

SCENARIUSZ HOSPITACJI KONTROLNO – OCENIAJĄCEJ
„Aktywność i zainteresowanie dzieci podczas zajęć - nowoczesne metody pracy stosowane przez nauczyciela”

Cele ogólne:

  • rozwijanie wrażeń wzrokowych, dotykowych
  • usprawnianie ruchowe
  • rozwijanie świadomości własnego ciała, przestrzeni i działania w niej
  • kształtowanie współpracy z współćwiczącymi i umiejętności integrowania się
  • rozwijanie poczucia bezpieczeństwa


Cele szczegółowe (Dziecko…)

  • współdziała w zabawach poprzez zabawę integrującą
  • nazwa i zna kolory
  • reaguje ruchem na zmiany tempa muzyki
  • określa swoje emocje - czy jest wesołe, czy smutne
  • umie zachować się bezpiecznie podczas zabawy, ćwiczeń


Formy organizacji pracy:

  • grupowa, zespołowa


Metody pracy:

  • słowna
  • ćwiczenia praktyczne
  • ćwiczenia twórcze


Środki dydaktyczne:

  • odtwarzacz CD,
  • płyta CD z muzyką relaksacyjną i popularną
  • chusta animacyjna
  • piłki, klocki


PRZEBIEG ZAJĘĆ:

Powitanie dzieci zabawą integracyjną „Chodźcie wszyscy tu do koła”

1. Zabawy ułatwiające wzajemne poznanie i integrujące grupę

  • „Kogo brakuje?” - uczestnicy stoją w kręgu z zamkniętymi oczami trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący wybiera osobę (może być ich więcej), która wchodzi pod chustę. Następnie wszyscy otwierają oczy i odgadują, kto jest pod chustą.
  • „Przebieganie pod chustą” - uczestnicy podnoszą i opuszczają chustę, trzymając ją za uchwyty. Prowadzący mówi, kto ma zmienić miejsce, np. przebiegają ci, którzy mają niebieskie oczy; przebiegają osoby, które mają siostrę itp. Gdy chusta jest maksymalnie w górze, osoby te przebiegają pod nią.


2. Zabawy ćwiczące współdziałanie

  • „Bilard” - grupa wachluje chustą, na której jest piłeczka. Ma ona wpaść do otworu znajdującego się na środku chusty.
  • „Sztorm” - na chustę wrzucamy lekkie przedmioty (piłeczki). Podczas wachlowania nie mogą one spaść z chusty.


3. Zabawy ćwiczące refleks i spostrzegawczość

  • „Rybak i rybka” - uczestnicy stoją w kręgu trzymając brzeg chusty. Wybieramy dwie osoby, które przyjmują rolę „rybaka” i „rybki”. Rybak wchodzi na chustę i stara się złapać pływającą w wodzie rybkę. Bawiący się falują chustą, utrudniając w ten sposób zadanie rybakowi. Gdy ten złapie rybkę, następuje zmiana par.


4. Zabawy wprowadzające odprężenie i relaks

  • „Muzyczna chusta” - uczestnicy trzymają rozciągniętą chustę. Grupa porusza się w takt melodii, falując chustą. Prowadzący przygotowuje różne fragmenty muzyczne.


5. Zabawy ćwiczące umiejętność rozpoznawania kolorów:

  • „Stań na kolorze” - uczestnicy tańczą w rytm muzyki wokół chusty. Gdy muzyka umilknie, stają na kolorze podanym przez prowadzącego.


Opracowała: Agata Dulemba

Twoje uwagi i pomysły

Tagi