Scenariusz zajęć Nasza droga do przedszkola

Scenariusz zajęć Nasza droga do przedszkola
5.0
1 ocena
Oceń

Przedstawiamy Państwu scenariusz tematyczny z cyklu Bezpieczni na drodze stworzony z myślą o grupie wiekowej od 3 do 6 lat.

Scenariusz bazujący na zabawach sensorycznych 

Grupa wiekowa:

 

grupa 3,4,5,6 latki 

 

Cykl tematyczny:

 

Bezpieczni na drodze.

 

Temat:

 

Nasza droga do przedszkola.

 

Podstawa programowa: 

 

  • I1 zgłasza potrzeby fizjologiczne, samodzielnie wykonuje podstawowe czynności higieniczne;
  • I3 spożywa posiłki z użyciem sztućców, nakrywa do stołu i sprząta po posiłku;
  • I5 uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne;
  • I6 inicjuje zabawy konstrukcyjne, majsterkuje, buduje, wykorzystując zabawki, materiały użytkowe, w tym materiał naturalny;
  • I8 wykonuje podstawowe ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała;
  • III5 ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku;
  • IV2 wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego, posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie, poprawnie wypowiada ciche i głośne dźwięki mowy, rozróżnia głoski na początku i końcu w wybranych prostych fonetycznie słowach;
  • IV5 odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach z przedszkola, objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych, układa historyjki obrazkowe, recytuje wierszyki, układa i rozwiązuje zagadki;
  • IV6 wykonuje własne eksperymenty językowe, nadaje znaczenie czynnościom, nazywa je, tworzy żarty językowe i sytuacyjne, uważnie słucha i nadaje znaczenie swym doświadczeniom;
  • IV8 wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem itp., tworzy proste i złożone znaki, nadając im znaczenie, odkrywa w nich fragmenty wybranych liter, cyfr, kreśli wybrane litery i cyfry na gładkiej kartce papieru, wyjaśnia sposób powstania wykreślonych, narysowanych lub zapisanych kształtów, przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie, samodzielnie planuje ruch przed zapisaniem, np. znaku graficznego, litery i innych w przestrzeni sieci kwadratowej lub liniatury, określa kierunki i miejsca na kartce papieru;
  • IV9 czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie;

 

Cel główny: 

 

- utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy.

 

 

Cele szczegółowe:

 

dla 3-latków

  • Kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów
  • Kształcenie motoryki małej
  • Poznawanie nowych faktur
  • Wdraża odpowiedzialność za siebie i innych

 

dla 4-latków

  • Kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów
  • Kształcenie motoryki małej
  • Rozpoznawanie prawej i lewej strony ciała.
  • Poznawanie nowych faktur
  • Wdraża odpowiedzialność za siebie i innych

 

dla 5-latków 

  • Rozpoznawanie i nazywanie niektórych znaków drogowych.
  • Kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów
  • Kształcenie motoryki małej
  • Poznawanie nowych faktur
  • Wdraża odpowiedzialność za siebie i innych
  • Rozpoznawanie prawej i lewej strony ciała.

 

dla 6-latków

  • Rozpoznawanie i nazywanie niektórych znaków drogowych.
  • Kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów
  • Kształcenie motoryki małej
  • Poznawanie nowych faktur
  • Wdraża odpowiedzialność za siebie i innych
  • Rozpoznawanie prawej i lewej strony ciała.

 

Kompetencje kluczowe: 

  • porozumiewanie się w języku ojczystym
  • umiejętność uczenia się
  • kompetencje społeczne i obywatelskie

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna, praca w grupie

 

Czas trwania:

 

około 60 min

Twoje uwagi i pomysły

Tagi