Scenariusz zajęć Nasza droga do przedszkola
5.0
Przedstawiamy Państwu scenariusz tematyczny z cyklu Bezpieczni na drodze stworzony z myślą o grupie wiekowej od 3 do 6 lat.
Scenariusz bazujący na zabawach sensorycznych
Grupa wiekowa:
grupa 3,4,5,6 latki
Cykl tematyczny:
Bezpieczni na drodze.
Temat:
Nasza droga do przedszkola.
Podstawa programowa:
- I1 zgłasza potrzeby fizjologiczne, samodzielnie wykonuje podstawowe czynności higieniczne;
- I3 spożywa posiłki z użyciem sztućców, nakrywa do stołu i sprząta po posiłku;
- I5 uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne;
- I6 inicjuje zabawy konstrukcyjne, majsterkuje, buduje, wykorzystując zabawki, materiały użytkowe, w tym materiał naturalny;
- I8 wykonuje podstawowe ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała;
- III5 ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku;
- IV2 wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego, posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie, poprawnie wypowiada ciche i głośne dźwięki mowy, rozróżnia głoski na początku i końcu w wybranych prostych fonetycznie słowach;
- IV5 odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach z przedszkola, objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych, układa historyjki obrazkowe, recytuje wierszyki, układa i rozwiązuje zagadki;
- IV6 wykonuje własne eksperymenty językowe, nadaje znaczenie czynnościom, nazywa je, tworzy żarty językowe i sytuacyjne, uważnie słucha i nadaje znaczenie swym doświadczeniom;
- IV8 wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem itp., tworzy proste i złożone znaki, nadając im znaczenie, odkrywa w nich fragmenty wybranych liter, cyfr, kreśli wybrane litery i cyfry na gładkiej kartce papieru, wyjaśnia sposób powstania wykreślonych, narysowanych lub zapisanych kształtów, przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie, samodzielnie planuje ruch przed zapisaniem, np. znaku graficznego, litery i innych w przestrzeni sieci kwadratowej lub liniatury, określa kierunki i miejsca na kartce papieru;
- IV9 czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie;
Cel główny:
- utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy.
Cele szczegółowe:
dla 3-latków
- Kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów
- Kształcenie motoryki małej
- Poznawanie nowych faktur
- Wdraża odpowiedzialność za siebie i innych
dla 4-latków
- Kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów
- Kształcenie motoryki małej
- Rozpoznawanie prawej i lewej strony ciała.
- Poznawanie nowych faktur
- Wdraża odpowiedzialność za siebie i innych
dla 5-latków
- Rozpoznawanie i nazywanie niektórych znaków drogowych.
- Kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów
- Kształcenie motoryki małej
- Poznawanie nowych faktur
- Wdraża odpowiedzialność za siebie i innych
- Rozpoznawanie prawej i lewej strony ciała.
dla 6-latków
- Rozpoznawanie i nazywanie niektórych znaków drogowych.
- Kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów
- Kształcenie motoryki małej
- Poznawanie nowych faktur
- Wdraża odpowiedzialność za siebie i innych
- Rozpoznawanie prawej i lewej strony ciała.
Kompetencje kluczowe:
- porozumiewanie się w języku ojczystym
- umiejętność uczenia się
- kompetencje społeczne i obywatelskie
Formy pracy:
- praca indywidualna, praca w grupie
Czas trwania:
około 60 min