Scenariusz pasowania na przedszkolaka zrealizowany w grupie Smurfy

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz pasowania na przedszkolaka zrealizowany w grupie Smurfy
Oceń
{

Cele ogólne:

 

  •  wspomaganie procesu adaptacji dziecka do przedszkola,
  •  przyjęcie nowych dzieci do grona przedszkolaków,
  •  nawiązanie bliższego kontaktu nauczyciela- rodziców – dzieci,
  •  zaprezentowanie umiejętności dzieci,
  •  tworzenie atmosfery radości, zaufania,
  • doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie.

 

Cele szczegółowe:

 

  •  dziecko śpiewa piosenki, recytuje wiersze, inscenizuje ruchem piosenki,
  •  dziecko pokonuje lek przed publicznym wystąpieniem,
     zgodnie bawi się i wykonuje zadania.

 

Pomoce dydaktyczne: magnetofon, płyty CD, obrazki, wyrazy, koła do sylab, koszyczki z liczmanami, liczbą kropek i obraz graficzny liczby

 

 

Przebieg zajęć:

 

1. Powitanie:

 

Pociąg smerfów wjeżdżający do sali. Powitanie przez nauczyciela i przedszkolaka wierszem:

 

My jesteśmy przedszkolaki, Smurfy kochane,
Zapraszamy wszystkich na nasze pasowanie.

 

2. Piosenka „Przedszkoludki” – Rymowanki Zapraszanki.

 

3. Wiersz:

 

Przyszedłem do przedszkola
nieporadny, zapłakany.
Smutno było mi za domem i uśmiechem mojej mamy.
Ale jak widzicie goście moi mili,
nauczyłem się już śpiewać nie tracąc ani chwili.


4. Piosenka „Na skrzyżowaniu” – Olek i Ada, MAC.

 

5. Wiersz:

 

Tak się nudziłem gdy byłem sam.
Teraz w przedszkolu kolegów mam.
Co dzień od rana czekam tej chwili
Gdy będą ze mną koledzy mili.

 

6. Taniec „Nie chcę Cię”.

 

7. Wiersz:

 

Idzie sobie przedszkolaczek
Śpiewa, tańczy, no i skacze.
Dziś też powód ma do śmiania,
Bo to dzień jest pasowania.

 

8. Zabawa ruchowa przy muzyce „Koło” - Rymowanki Zapraszanki.

 

9. Zadanie rozwijające umiejętność sylabizowania:

Wszystkie dzieci siedzą w kole, w którym są rozsypane obrazki i wyrazy. Nauczyciel wybiera jeden z nich, prosi o podanie nazwy, chętne dziecko ma za zadanie przesylabizowanie, przeliczenie sylab, podpisanie sylab odpowiednią ilością kółek. Wzrokowe odszukiwanie wyrazów nazw sylabizowanych przedmiotów.

 

10. Zabawa ruchowa przy piosence „Samogłoski” - Bumbumkowe nauczanki.

 

11. Zabawa rozwijająca umiejętność przeliczania oraz wdrażająca do zapamiętania obrazu graficznego liczby:

 

Każde dziecko siedzące w kole otrzymuje koszyk z jeżem (sylweta bez kolców), klamerki , kartoniki z ilością oczek i zapisem graficznym liczby. Zadaniem dziecka jest przypiąć jeżowi tyle kolców (klamerek) ile wskazuje ilość oczek i cyfra w ich koszyku.

 

12. Piosenka „Jesień” - Bumbumkowe nauczanki.

 

13. „Prawda – fałsz”:

 

Dzieci siedzą w kole, nauczyciel zadaje pytania, dzieci odpowiadają TAK lub NIE podnosząc odpowiednią rękę na której mają buźkę wesołą (zieloną – TAK) i smutną (czerwoną – NIE).

 


14. „Taniec Smerfów”.


15. Wypicie soku z cytryny bez zrobienia kwaśnej miny.


16. Wiersz przed pasowaniem (przyrzeczeniem):


Niech nas Pani dyrektor wreszcie uczyni przedszkolakami szczęśliwymi.
Niech weźmie zaczarowany ołówek, tylko niech nie pozbija nam główek.
Bo główka potrzebna jest do nauki,
żeby nie było w niej żadnej luki.


17. Wypowiedzenie przyrzeczenia, pasowanie przez panią dyrektor, wręczenie dyplomów i upominków:


Dzieci ślubują powtarzając za nauczycielem (dyrektorem) „Przyrzekamy…”

Przyrzekacie:
 • CO DZIEŃ RANO BUZIE MIEĆ ROZEŚMIANĄ
 •  NIE PŁAKAĆ, NIE SZLOCHAĆ I PANIE MOCNO KOCHAĆ
 •  ZABAWKI SZANOWAĆ I WSZYSTKO PORZĄDKOWAĆ
 • GRZECZNIE BAWIĆ SIĘ I FIKAĆ
 • WSZYSTKO ZAJADAĆ Z TALERZYKA.

 

 

Autor: Anna Weideman-Pająk

Twoje uwagi i pomysły

Tagi