Scenariusz przedstawienia Dzień Kropki
5.0
Zajęcia mają charakter integrujący, w których mogą brać udział dzieci ze wszystkich grup przedszkolnych.
Zajęcia wspomagają rozwijanie wiary w siebie, uświadamianie dzieci na temat ich talentów i możliwości
Metody pracy:
- słowne – rozmowa kierowana, instrukcja,
- metody ekspresji plastycznej,
- gry i zabawy ruchowe i muzyczne.
Formy pracy:
- praca z całą grupą.
Środki dydaktyczne:
- tekst opowiadania Petera Reynoldsa „Kropka”, kropki wycięte z papieru, nagranie dowolnej muzyki, arkusz szarego papieru z sylwetą kropki, papier kolorowy, klej, farby, kredki, pojemniki z kulkami, piłeczki kolorowe (czerwona żółta, zielona, niebieska).
Przebieg zajęć:
1. Powitanie wszystkich grup oraz grona pedagogicznego.
2. Historia pewnej kropki. Rozmowa o talentach. Pytania do tekstu.
- Dlaczego główna bohaterka była smutna?
- Co powoduje, że się smucimy i jak możemy sobie pomóc?
- Co oznacza, że w siebie wierzymy? Jak możemy to osiągnąć?
- Co to jest talent?
3. Prezentacja ubioru w kropki.
- Każda grupa po wywołaniu przez nauczyciela wędruje do muzyki, udając inne zwierzę.
4. Zabawa z wykorzystaniem muzyki „Kropka”.
- Każde dziecko otrzymuje mały arkusz z dziewięcioma kropkami.
5. Kodowanie z kolorowymi piłeczkami.
- Każda z grup ma za zadanie dokończyć przedstawiony na kartce wzór, wykorzystując piłeczki.
6. Kropkowe zagadki.
- Rozwiązywanie zagadek z kropką w tle.
7. Kropka do kropki.
- Wybieramy po 5 osób z każdej grupy. Prowadzący przygotowuje kropki wycięte z papieru, Prowadzący rozcina kropki w możliwie zróżnicowany sposób, np. w płaszczyźnie pionowej, poziomej, ukośnej, łamanej. Uczniowie otrzymują połówki kropek i poruszają się w rytm zaprezentowanej muzyki. Gdy usłyszą przerwę w muzyce, odnajdują kolegę z drugą połówką kropki.
8. Praca plastyczna.
- Wypełnianie sylwety kropki w dowolny sposób przez każdą z grup.
9. Zakończenie uroczystości, wręczenie dyplomów za udział w dniu kropki.
Opracowała:
Agnieszka Myszogląd