Scenariusz zajęć Skaczemy po kałużach

Scenariusz zajęć Skaczemy po kałużach
5.0
1 ocena
Oceń

Czy deszcz zawsze jest oznaką zepsutej zabawy? 

Wielu na pewno nie zgodzi się z takim stwierdzeniem. 

Przedstawiamy scenariusz, który świetnie sprawdzi się w deszczowe dni.

Podstawa programowa: 

 

  • I5 uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne;
  • I8 wykonuje podstawowe ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała;
  • III5 ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku;
  • IV2 wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego, posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie, poprawnie wypowiada ciche i głośne dźwięki mowy, rozróżnia głoski na początku i końcu w wybranych prostych fonetycznie słowach;
  • IV5 odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach z przedszkola, objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych, układa historyjki obrazkowe, recytuje wierszyki, układa i rozwiązuje zagadki;
  • IV 7 eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki, dostrzega zmiany charakteru muzyki, np. dynamiki, tempa i wysokości dźwięku oraz wyraża ją ruchem, reaguje na sygnały, muzykuje z użyciem instrumentów oraz innych źródeł dźwięku; śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe; chętnie uczestniczy w zbiorowym muzykowaniu; wyraża emocje i zjawiska pozamuzyczne różnymi środkami aktywności muzycznej; aktywnie słucha muzyki; wykonuje lub rozpoznaje melodie, piosenki i pieśni, np. ważne dla wszystkich dzieci w przedszkolu, np. hymn przedszkola, charakterystyczne dla uroczystości narodowych (hymn narodowy), potrzebne do organizacji uroczystości np. Dnia Babci i Dziadka, święta przedszkolaka (piosenki okazjonalne) i inne; w skupieniu słucha muzyki;
  • IV8 wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem itp., tworzy proste i złożone znaki, nadając im znaczenie, odkrywa w nich fragmenty wybranych liter, cyfr, kreśli wybrane litery i cyfry na gładkiej kartce papieru, wyjaśnia sposób powstania wykreślonych, narysowanych lub zapisanych kształtów, przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie, samodzielnie planuje ruch przed zapisaniem, np. znaku graficznego, litery i innych w przestrzeni sieci kwadratowej lub liniatury, określa kierunki i miejsca na kartce papieru;
  • IV9 czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie;

 

Cel główny: 

 

Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na określony temat.

 

Cele szczegółowe:

 

3-latek 

  • Rozumie kierowane do niego polecenia i wykonuje je zgodnie z oczekiwaniami.
  • Potrafi współdziałać z innymi podczas zabawy i wykonywania zadań.
  • Uczestniczy w zabawie ruchowej.
  • Wyraża w formie plastycznej wiedzę o jesieni.

 

4-latek

  • Opowiada i interpretuje treść obrazków.
  • Rozumie kierowane do niego polecenia i wykonuje je zgodnie z oczekiwaniami.
  • Potrafi współdziałać z innymi podczas zabawy i wykonywania zadań.
  • Uczestniczy w zabawie ruchowej.
  • Wyraża w formie plastycznej wiedzę o jesieni.

 

5 - 6-latek

  • Uważnie słucha czytanego tekstu.
  • Opowiada i interpretuje treść obrazków.
  • Rozumie kierowane do niego polecenia i wykonuje je zgodnie z oczekiwaniami.
  • Potrafi współdziałać z innymi podczas zabawy i wykonywania zadań.
  • Uczestniczy w zabawie ruchowej.
  • Wyraża w formie plastycznej wiedzę o jesieni.

 

Kompetencje kluczowe: 

 

  • porozumiewanie się w języku ojczystym
  • umiejętność uczenia się
  • kompetencje społeczne i obywatelskie

 

Formy pracy:

 

praca indywidualna, praca w grupie

 

Czas trwania:

 

około 60 min

 

Metody:

pogadanka, aktywizujące, zabawowe

 

Pomoce dydaktyczne:

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi