Scenariusz uroczystości- Święto Pluszowego Misia
Scenariusz uroczystości- Święto Pluszowego Misia
Uczestnicy: grupa dzieci 4-5 letnich
Data: 25.11.2021
Prowadząca: Marta Stępień
Cele ogólne:
- tworzenie w przedszkolu atmosfery radości, przyjaźni i zaufania;
- integrowanie się we wspólnej zabawie;
- kształtowanie umiejętności współdziałania w sytuacjach zabawowo- zadaniowych;
Cele szczegółowe:
dziecko:
- jest w radosnym nastroju podczas zabaw,
- opowiada historię powstania święta Pluszowego Misia,
- integruje się z innymi dziećmi podczas zabaw ruchowych i konkursów;
- współpracuje z grupą podczas zabaw i konkursów;
Metody:
- słowna (opowiadanie, piosenka);
- oglądowa (ilustracje);
- praktyczna (zadań stawianych do wykonania);
- pedagogiki zabawy.
Formy:
- indywidualna;
- grupowa;
Środki dydaktyczne:
radio CD, nagrania piosenek, obrazki do opowiadania, 5 pluszowych misiów, talerzyki, kubeczki, krzesełka, pachołki, miód (dżem), kuchenne rękawice, wykałaczki, małe miski, małe rybki z papieru, słomki, odznaki przyjaciela misia, dyplomy.
Przebieg:
1. Powitanie wszystkich zebranych przez prowadzącą.
(wszyscy, którzy poczuli się powitani machają do nauczycielki)
- witam wszystkich przedszkolaków;
- witam wszystkie dziewczynki;
- witam wszystkich chłopców;
- witam wszystkich, którzy mają dzisiaj dobry humor;
Czy wiecie, jakie święto dziś obchodzimy? Tak – Święto Pluszowego Misia! Pierwszego czerwca wszystkie dzieci mają swoje święto – Dzień Dziecka, a dziś to znaczy 25 listopada swoje święto mają wszystkie misie i obchodzą swoje urodziny!
120 lat temu, czyli bardzo dawno temu - prezydent Stanów Zjednoczonych wyjechał z przyjaciółmi na polowanie. Gdy w końcu wytropił misia i go zobaczył odmówił udziału w polowaniu i postanowił misia uratować. Wieść ta szybko się rozniosła i trafiła do pewnego rysownika, który postanowił to wydarzenie upamiętnić i stworzyć ilustrację. Rysunek ten zobaczył pewien producent zabawek i postanowił dołączyć do swojej kolekcji pluszowego misia. 100 lat później dzień 25 listopada, czyli dzisiaj, został ustanowiony dniem pluszowego misia. (obrazki)
2.Zabawy muzyczno – ruchowe:
„Misio i miodek” – zabawa naśladowcza.
Klaszczą łapki dwie – klaszczemy
misio bardzo cieszy się – uśmiechamy się/ podskakujemy
„Mniam, mniam, mniam pyszny miodek w garnku mam” – oblizujemy się.
Miodek je – oblizujemy raz jedną, raz drugą łapkę i po brzuszku głaszcze się – głaskamy się po brzuchu.
Jedną łapką je, drugą łapką je, – oblizujemy raz jedną, raz drugą łapkę
bo ma przecież łapki dwie.
Tupią nóżki dwie – tupanie nóżkami smutny misio – „oj źle, źle!” – łapanie się za głowę i pokazanie smutnej miny.
W garnku pusto i dla misia – pokazujemy gest bezradności już nie będzie miodku dzisiaj.
"Niedźwiadek" - zabawa ruchowo – naśladowcza;
Jedna łapka, druga łapka (podnoszą prawą, potem lewą rękę)
ja jestem niedźwiadek. (pokazują na siebie)
Trzecia łapka czwarta łapka (pokazują prawa, lewą nogę)
a to jest mój zadek. (klepią się po pupie)
Lubię miodek, kocham miodek (masują brzuszek prawą, lewą ręką)
Wybieram go pszczółkom (pokazują wybieranie miodu)
Jedną łapką, drugą łapką( podnoszą prawą, lewą rękę)
Albo piję rurką.(naśladują picie rurką).
,,Misie szare” – zabawa z piosenką w parach.
Miś przygotował dla Was konkursy, chcecie wziąć w nich udział i zostać przyjaciółmi misia?
3.Konkursy sprawnościowe:
- Niosę misiowi miodek - dzieci ustawiają się w rzędzie jedno za drugim (dwie grupy) i przenoszą kubek z miodem między przeszkodami.
- Wyjadanie miodku - w zabawie bierze udział kilkoro dzieci. Zadanie polega na jak najszybszym zjedzeniu miodu z talerzyka tylko za pomocą języka, bez pomocy rąk.
- „Niedźwiedzie łapy” – każdy zawodnik ma za zadanie zebrać pięć wykałaczek ręką w kuchennej rękawicy i włożyć je do pudełka.
- ,,Łowimy rybki” - papierowe rybki rozrzucamy po stole (ławce) i wręczamy dzieciom słomki. Ich zadaniem jest "wciągnąć" jak najwięcej ryb dla swojego misia.
4. Podziękowanie za wspólną zabawę.
Wszyscy są przyjaciółmi misia więc dziękuje Wam za wspólną zabawę. Zachęcam do wykonania wspólnej pracy plastycznej – misia.