Scenariusz uroczystości pasowania na przedszkolaka - grupa Krasnale i Biedronki

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz uroczystości pasowania na przedszkolaka - grupa Krasnale i Biedronki
Oceń
{

Pasowanie w grupie 3-latków

 

 

Cele główne:

 

  • Wprowadzenie dzieci w społeczność przedszkolną.
  • Zaprezentowanie umiejętności przedszkolaków.
  • Wyrabianie nawyku prób wykonywania zadania.

Cele szczegółowe:

Dzieci:

 

  • potrafią zaśpiewać proste piosenki;
  • potrafią ruchem zinterpretować tekst piosenki;
  • potrafią wyrecytować krótkie wierszyki;
  • nawiązują kontakty między sobą, potrafią wspólnie się bawić;
  • próbują przełamać barierę stresu, lęku

 

 

Przebieg uroczystości:

 

1. Wejście na salę z piosenką „Do przedszkola idzie maluch” (3 zwrotki) na powitanie:

 

I. Do przedszkola idzie maluch, tup, tup, tup, tup,
wszyscy dziś malucha chwalą, tup, tup, tup, tup.


II. Zna wierszyki i piosenki, la, la, la, la,
zawsze chodzi uśmiechnięty, la, la, la, la.


III. Podskakują razem dzieci, hop, hop, hop, hop,
bo tu bawią sie najlepiej, hop, hop, hop, hop.

 

2. Powitanie gości:

 

Serdecznie i gorąco witam wszystkich rodziców, którzy przybyli na dzisiejsze jakże ważne spotkanie. Spotkaliśmy się, ponieważ wszystkie dzieci chciałyby zostać prawdziwymi przedszkolakami. Jest to bardzo ważne przeżycie dla dzieci. Ale zanim to nastąpi, dzieci mają dla rodziców niespodziankę. Chciałyby zaprezentować wszystko to czego nauczyły się do tej pory. Liczą na mocne i częste brawa. Zapraszamy!

 

N-lka pyta dzieci „Co umie zrobić prawdziwy przedszkolak?”

 

a. Prawdziwy przedszkolak potrafi powiedzieć wierszyk.

 

Dzieci recytują wierszyk pt. ,,Mam 3 latka.”

Mam trzy lata, trzy i pół,
Brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
I mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
Myje ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
Tańczę, kiedy gra muzyka.


N-lka mówi do dz. „Co jeszcze umie prawdziwy przedszkolak?”

 

b. Prawdziwy przedszkolak umie też zaśpiewać piosenkę.

 

Dzieci śpiewają  piosenkę  pt.: „Tu  paluszek”

 

Tu paluszek, tu paluszek
Teraz pokazuje brzuszek
Tu jest rączka, a tu druga,
A tu oczko do mnie mruga.
Tu jest buźka, tu ząbeczki,
Tu wpadają cukiereczki.
Tu jest nóżka i tu nóżka,
Chodź zatańczysz jak kaczuszka.


N-lka pyta dzieci „Co potrafi jeszcze przedszkolak?

 

c. Prawdziwy przedszkolak potrafi wspólnie z kolegami zatańczyć taniec.

 

Dzieci wspólnie tańczą w kręgu taniec „Kółko graniaste”:

 

Kółko graniaste,
Czworokanciaste,
Kółko nam się połamało,
Cztery grosze kosztowało,
A my wszyscy bęc!

 

3. Zaproszenie p. Dyrektor do uroczystego Pasowania na przedszkolaka:

 

„Dzielne krasnale, kochane dzieciaki
Jest u Nas w Przedszkolu zwyczaj taki,
 że pani Dyrektor dzieci zwołuje
i na przedszkolaka je pasuje.
Panią Dyrektor tu zapraszamy,
bo dla Pani specjalne zadanie mamy.
My, maluszki chcemy poprosić o pasowanie
I przedszkolakiem, niech maluch zostanie.”

 

4. Złożenie przysięgi i pasowanie czarodziejską kredką przez panią dyrektor  na przedszkolaków:

 

MY MALUCHY PRZYRZEKAMY:
BYĆ OD DZIŚ PRZEDSZKOLAKAMI
NIE GRYMASIĆ I NIE SZLOCHAĆ
ZAWSZE SWOJE PANIE KOCHAĆ 
GRZECZNIE BAWIĆ SIĘ I FIKAĆ
W MIG ZAJADAĆ Z TALERZYKA
NAUCZYMY SIĘ DZIĘKOWAĆ
I PORZĄDNIE SIĘ ZACHOWAĆ
OD DZIŚ ZAWSZE BYĆ ZUCHAMI 
I DOBRYMI KOLEGAMI .
„PASUJĘ CIĘ UROCZYŚCIE NA DZIELNEGO I WESOŁEGO PRZEDSZKOLAKA”

Twoje uwagi i pomysły

Tagi