Scenariusz uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka dla dzieci 2 letnich

Cele ogólne:
- kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek,
- kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej do rodziny,
- zacieśnianie współpracy z placówka przedszkolną.
Cele szczegółowe:
dziecko:
- pokonuje nieśmiałość przed publicznym wystąpieniem;
- recytuje wiersze;
- prezentuje swoje umiejętności wokalno-taneczne;
- nawiązuje bliższy kontakt z Babcią i Dziadkiem poprzez wspólne świętowanie.
Metody pracy:
- słowna,
- oglądowa,
- czynna.
Formy pracy:
- zbiorowa,
- grupowa.
Pomoce dydaktyczne: spódniczki dla dziewczynek, krawaty dla chłopców, grzechotki, chmurki wycięte z białego i niebieskiego papieru, płyta CD z piosenkami, odtwarzacz CD, upominki dla Babci i Dziadka-kwiatek ze zdjęciem wnuka/wnuczki, dekoracja, poczęstunek.
Treści programowe: „Nasze przedszkole”. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci. – Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba-Żabińska, MAC Edukacja, Kielce 2014.
Przebieg uroczystości
I Część wstępna
1. Wejście dzieci na salę.
2. Przywitanie gości przez nauczycielkę.
Dziś w naszym przedszkolu jest bardzo wesoło,
bo Babcie i Dziadków widzimy wokoło.
Witamy Was wszystkich w ten zimowy, ale jakże ciepły i szczególny dzień.
Na występ zapraszamy, który rozpocznie się za chwilę,
by uczcić święto dzisiejsze miłe!
II Część główna
3. Grupa Biedroneczki jest najmłodszą grupą w przedszkolu, ale potrafi już bardzo dużo. Posłuchajmy wiersza dla Babci i Dziadka.
Kocham moją babcię, Kocham mego Dziadka,
ale jak im to powiedzieć?
Zatańczymy, zaśpiewamy, wtedy będą wiedzieć.
Gdy dzieci przyszły do przedszkola była jesień, dzieci uczyły się piosenek i wierszy o jesieni. Teraz przedstawią piosenkę „Kolorowe listki”, przy której będą grać na grzechotkach.
Dzieci w przedszkolu dowiadują się wielu rzeczy. Jesienią uczyły się m.in. o owocach i warzywach. Posłuchajcie państwo wiersza „Wpadła gruszka do fartuszka”.
Wpadła gruszka do fartuszka,
a za gruszką dwa jabłuszka.
A śliweczka wpaść nie chciała,
bo śliweczka niedojrzała.
Jak wiemy jesień to czas, kiedy robi się coraz zimniej, coraz słabiej świeci słońce, a deszczu jest coraz więcej. Zapraszamy do obejrzenia tańca chmurek.
Po jesieni nadeszła zima. To czas przygotowań do Świąt. Dzieci ubierały choinkę, czekały na Mikołaja i uczyły się wiersza „Świeć choinko”, posłuchajmy.
Bardzo jasno świeć choinko.
Małym córkom, małym synkom.
Dużym tatom, mamą bliskim.
Świeć choinko, wszystkim, wszystkim.
Dzieci bardzo lubią tańczyć i śpiewać. Dlatego przygotowały taniec w parach „Polka-kłanianka”. Popatrzmy.
Dziś jest szczególny dzień, dlatego w programie nie mogło zabraknąć wiersza i piosenki dla Babci i Dziadka. Dla Państwa wnuczęta powiedzą wiesz „Babciu, Dziadku coś Ci dam” oraz zaśpiewają i zatańczą do piosenki „Smakołyki”.
Babciu, Dziadku coś Ci dam,
jedno serce które mam.
A w tym sercu róży kwiat,
Babciu, Dziadku żyj sto lat!
4. „Kaczuszki”- zaproszenie gości do wspólnego tańca z wnukami.
III Zakończenie
5. Złożenie życzeń.
6. Wręczenie upominków przez dzieci.
7. Zaproszenie wszystkich gości do wspólnego poczęstunku.
Opracowanie: mgr Joanna Gasek