Scenariusz z aktywnego słuchania

Scenariusz z aktywnego słuchania
5.0
1 ocena
Oceń

Scenariusz dla grupy 3,4,5,6-latków

Cele:

rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania.

 

Metody i formy pracy:

aktywizująca, „burza mózgów”, praca w parach, w zespołach.

 

Pomoce:

kartki papieru, długopisy

 

Czas zajęć:

25 minut

 

Grupa wiekowa:

3-,4-,5-,6- latki

 

Przebieg zajęć:

 

Ćwiczenie 1. Dzieci dzielą się na dwie grupy. Grupa A mówi zakończenia do poniższych zdań,Grupa B wykorzystuje umiejętności aktywnego słuchania, po czym odpowiadają na zadane pytania.Grupa A:Kiedy muszę zabrać głos przed dziećmi, czuję się...Kiedy jestem sam, czuję się...Kiedy muszę porozmawiać z rodzicami, czuje się...Kiedy jestem z przyjaciółmi, czuję się...Grupa B:Dlaczego często trudno jest powiedzieć, jak się czujemy?Czy w grupie pojawiły się różnorodne odpowiedzi?Jeśli tak , to jak można to wyjaśnić?

Ćwiczenie 2. Dzieci tworzą pary. W każdej parze osoba A zakłada osobie B opaskę na oczy.Zadaniem osoby B jest poprowadzenie długopisu przez narysowany na kartce labirynt.Osoba A udziela za pomocą słów osobie B wskazówek, nie dotykając jej, chyba ze długopisznajdzie się poza brzegiem kartki.Na zakończenie można zadać dzieciom pytania:- Czy instrukcje partnera były jasne?- Czy łatwo było udzielać instrukcji?- Czy udzielanie instrukcji denerwowało was?- Czy pamiętacie jakieś sytuacje, w których denerwowaliście się, bo ktoś nie mógł was zrozumieć?

 

Podsumowanie- Każde dziecko wykonuje rysunek przedstawiający scenkę rozmowa z przyjacielem

 

Opracowała:

Marta Jaskólska

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi