Scenariusz z języka angielskiego Colours

TEMAT: "COLOURS" - utrwalanie słownictwa.
GRUPA: 3-4-latki
CZAS: 25 min
CELE:
- wprowadzenie piosenki "Make a circle"
- utrwalanie nazw kolorów: red, pink, yellow, purple, green, blue;
- utrwalanie struktury "What colour is it?"
- wprowadzenie struktury “What colour is missing?”;
POMOCE: piosenka z kanału internetowego Super Simple Song "Make a circle", kolorowe kółka, kolorowe kartoniki dla każdego dziecka, naklejki .
PRZEBIEG:
1. Powitanie "Hello!"
Nauczycielka wita się z każdym dzieckiem mówiąc np: "Hello Kasia!", dzieci odpowiadają "Hello!"
2. Rozgrzewka językowa przy piosence "Make a circle" z naśladowniem:
Make a circle big, big, big, small, small, small, big, big, big,
Make a circle small, small, hello, hello, hello!
Make a circle round and round, round and round, round and round,
Make a circle round and round, hello, hello, hello!
Make a circle up, up, up, down, down, down, up, up, up
Make a circle down, down, down,
And now sit down.
Dzieci powtarzają słowa piosenki i naśladują ruchy nauczycielki, następnie próbują śpiewać piosenkę z naśladowaniem razem z nauczycielką.
3. Zabawa „What colour is it?” - przypomnienie słownictwa
Nauczycielka pokazuje kolorowe kółka i wypowiada nazwy kolorów, dzieci powtarzają. Następnie nauczycielka podnosi kolejno kolorowe kółka i pyta: „What colour is it?”. Dzieci odpowiadają.
4. „What colour is missing?” - zabawa dydaktyczna z utrwalaniem słownictwa.
Nauczycielka rozkłada kolorowe koła na dywanie i prosi dzieci o zamknięcie oczu: “Close your eyes”. Następnie chowa jeden z kolorów, prosi o otworzenie oczu: „Open your eyes" i pyta „What colour is missing?”. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie jakiego koloru brakuje.
5. "Colours stand up" - zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa z utrwalaniem słownictwa.
Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel rozdaje wszystkim kolorowe kartoniki. Następnie włącza rytmiczną muzykę, w czasie muzyki dzieci podają sobie wcześniej rozdane karteczki. Gdy ucichnie muzyka uczestnicy przestają podawać sobie karteczkia nauczyciel mówi polecenie, np: "Red stand up", "Blu and yellow stand up". Osoby, które trzymają karteczki z wypowiedzianymi kolorami muszą wstać.
6. Zabawa na pożegnanie "Lets rest!"
Nauczycielka mówi i pokazuje co należy zrobić: "Let's rest!", "Lay down on the carpet", "Close your eyes", "Sleep". Nauczycielka cichym i spokojnym głosem informuje, że za chwilę będzie budzić dzieci, dotykając każdego i mówiąc "Wake up!", następnie chodzi między dziećmi, przykleja każdemu naklejkę-nagrodę i mówi "wake up". Dziecko, które zostało "zbudzone" siada na dywanie. Kiedy wszyscy już siedzą na dywanie, nauczycielka mówi: "Thank you, bye, bye!".
Opracowała: Urszula Bazyluk