Scenariusz z okazji Dnia Pluszowego Misia

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz z okazji Dnia Pluszowego Misia
1.0
1 ocena
Oceń

 

Autor: Dorota Boroń

Temat: Dzień Pluszowego Misia

Cele ogólne:

- rozwijanie sprawności manualnej

- stymulowanie doznań dzieci poprzez organizacje wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych, dotykowych

- doskonalenie umiejętności przeliczania

- doskonalenie umiejętności układania puzzli

- kształtowanie percepcji wzrokowej poprzez różne zabawy

- integracja grupy poprzez wytworzenie radosnej atmosfery

- wdrażanie do umiejętności wypowiadania się na podany temat

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy

- doskonalenie umiejętności pracy w parach

- doskonalenie umiejętności reakcji na polecenie i sygnał nauczyciela

 

Cele szczegółowe:

Dziecko:

- współpracuje z grupą

- odpowiada na pytania nauczyciela samodzielnie lub z pomocą

- opisuje obrazki

- wypowiada się na podany temat

- wyraża swoją opinię poprzez zabawę

- stara się współpracować z cała grupą oraz w parze

- odgaduje zagadki wzrokowe

- porównuje wielkość

- podejmuje próby wspólnej zabawy z innymi dziećmi

- dobiera cień do obrazka

 

Metody:

- słowna (pogadanka)
- oglądowa (ilustracje, pokaz)
 - praktyczna (zadań stawianych do wykonania)

 

Formy:

- indywidualna

- grupowa

- zbiorowa

 

Środki dydaktyczne: fotografie misiów, pluszowe misie, obrazki „cienie”, obrazki różnych misiów pod względem wielkości, duży plakat misia, akcesoria do misiowej fotobudki, szarfy, puzzle z wizerunkami misiów, karty do przeliczania misiów

 

PRZEBIEG:

I WPROWADZENIE

1.     Ustawienie dzieci w kole piosenką „Już kółeczko zrobić czas”

2.     Powitanie dzieci „Konie się witają”

3.     Krótkie wprowadzenie nauczyciela o Dniu Pluszowego Misia

4.     Przedstawienie misiów dzieci – nauczyciel zachęca do swobodnych wypowiedzi

 

II CZĘŚĆ WŁAŚCIWA

5.     Co to za miś? – zagadka wzrokowa

Nauczyciel pokazuje fotografie różnych, znanych misiów, które są częściowo zakryte. Powoli odkrywa fotografie. Zadaniem dzieci jest odgadnąć co to za miś.

 

6.     Duży, mały miś – zabawa dydaktyczna

Porównywanie wielkości misiów dzieci. Utrwalanie pojęcia większy, mniejszy. Losowanie kart misiów z pudełka magicznego i układanie misiów od największego do najmniejszego.

 

7.     Wspólna zabawa ruchowa do piosenki „Jadą, jadą misie”

Nauczyciel prowadzi zabawę w pociągu. Wszystkie dzieci tańczą razem do poleceń nauczyciela.

 

8.     Cień misia – zabawa w dopasowywanie odpowiednich kart

Dzieci dopasowują odpowiedniego misia do jego cienia

 

9.     Zadania w parach.

- układanie puzzli przedstawiających misie

- liczenie misiów i zaznaczanie odpowiedniej liczby za pomocą klamerki

      10. Misie do domów – zabawa ruchowa

Nauczyciel rozkłada w na sali szarfy. Gdy gra muzyka dzieci mają za zadanie poruszanie się po sali w dowolny sposób. Gdy usłyszą hasło: „Misie do domów” mają wskoczyć do wolnego koła zrobionego z szarfy.

 

III ZAKOŃCZENIE

1.     Praca plastyczna „Miś”

Zaproszenie dzieci do grupowego wykonania plakatu misia. Dzieci będą wyklejać/ wysypywać kształt misia za pomocą różnych materiałów: kasza, płatki kukurydziane, bibuła, cekiny.

2.     Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciach

3.     Zaproszenie dzieci chętnych do wzięcia udziału w sesji zdjęciowej w „Misiowej fotobudce”

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi