Scenariusz z okazji Dnia Pluszowego Misia
Witajcie małe przyjaciele pluszowych misiów! Dziś to wasz dzień, a wasze ukochane misie są gwiazdami tego wyjątkowego przyjęcia. Przygotujcie się na zabawę, śmiech i mnóstwo uroczych chwil podczas Dnia Pluszowego Misia.
Cele ogólne:
- rozwijanie sprawności manualnej
- stymulowanie doznań dzieci poprzez organizacje wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych, dotykowych
- doskonalenie umiejętności przeliczania
- doskonalenie umiejętności układania puzzli
- kształtowanie percepcji wzrokowej poprzez różne zabawy
- integracja grupy poprzez wytworzenie radosnej atmosfery
- wdrażanie do umiejętności wypowiadania się na podany temat
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
- doskonalenie umiejętności pracy w parach
- doskonalenie umiejętności reakcji na polecenie i sygnał nauczyciela
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- współpracuje z grupą
- odpowiada na pytania nauczyciela samodzielnie lub z pomocą
- opisuje obrazki
- wypowiada się na podany temat
- wyraża swoją opinię poprzez zabawę
- stara się współpracować z cała grupą oraz w parze
- odgaduje zagadki wzrokowe
- porównuje wielkość
- podejmuje próby wspólnej zabawy z innymi dziećmi
- dobiera cień do obrazka
Metody:
- słowna (pogadanka)
- oglądowa (ilustracje, pokaz)
- praktyczna (zadań stawianych do wykonania)
Formy:
- indywidualna
- grupowa
- zbiorowa
Środki dydaktyczne:
fotografie misiów, pluszowe misie, obrazki „cienie”, obrazki różnych misiów pod względem wielkości, duży plakat misia, akcesoria do misiowej fotobudki, szarfy, puzzle z wizerunkami misiów, karty do przeliczania misiów
PRZEBIEG:
I WPROWADZENIE
1. Ustawienie dzieci w kole piosenką „Już kółeczko zrobić czas”
2. Powitanie dzieci „Konie się witają”
3. Krótkie wprowadzenie nauczyciela o Dniu Pluszowego Misia
4. Przedstawienie misiów dzieci – nauczyciel zachęca do swobodnych wypowiedzi
II CZĘŚĆ WŁAŚCIWA
5. Co to za miś? – zagadka wzrokowa
Nauczyciel pokazuje fotografie różnych, znanych misiów, które są częściowo zakryte. Powoli odkrywa fotografie. Zadaniem dzieci jest odgadnąć co to za miś.
6. Duży, mały miś – zabawa dydaktyczna
Porównywanie wielkości misiów dzieci. Utrwalanie pojęcia większy, mniejszy. Losowanie kart misiów z pudełka magicznego i układanie misiów od największego do najmniejszego.
7. Wspólna zabawa ruchowa do piosenki „Jadą, jadą misie”
Nauczyciel prowadzi zabawę w pociągu. Wszystkie dzieci tańczą razem do poleceń nauczyciela.
8. Cień misia – zabawa w dopasowywanie odpowiednich kart
Dzieci dopasowują odpowiedniego misia do jego cienia
9. Zadania w parach.
- układanie puzzli przedstawiających misie
- liczenie misiów i zaznaczanie odpowiedniej liczby za pomocą klamerki
10. Misie do domów – zabawa ruchowa
Nauczyciel rozkłada w na sali szarfy. Gdy gra muzyka dzieci mają za zadanie poruszanie się po sali w dowolny sposób. Gdy usłyszą hasło: „Misie do domów” mają wskoczyć do wolnego koła zrobionego z szarfy.
III ZAKOŃCZENIE
1. Praca plastyczna „Miś”
Zaproszenie dzieci do grupowego wykonania plakatu misia. Dzieci będą wyklejać/ wysypywać kształt misia za pomocą różnych materiałów: kasza, płatki kukurydziane, bibuła, cekiny.
2. Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciach
3. Zaproszenie dzieci chętnych do wzięcia udziału w sesji zdjęciowej w „Misiowej fotobudce”