Scenariusz z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia pod hasłem: „Urodziny”
Scenariusz z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia pod hasłem: „Urodziny Pluszowego Misia”
Cele ogólne:
- kształtowanie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych i artystycznych,
- wzbogacenie słownictwa dzieci,
- rozwijanie umiejętności manualnych,
- kształtowanie u dzieci poczucia konieczności poszanowania zabawek,
- stwarzanie sytuacji sprzyjających kontaktowi z literaturą dziecięcą,
- integrowanie społeczności przedszkolnej,
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- aktywnie uczestniczy w zajęciach,
- zna wybrane piosenki i wierszyki o misiach,
- pozna bliżej postać Kubusia Puchatka i jego przyjaciół,
- podejmie i zrealizuje zadania konkursowe,
- doceni i nagrodzi starania kolegów,
- świadomie wykorzysta swoje zmysły,
- zatańczy w układzie ruchowym zespołowym,
- pozna historię pluszowego misia,
- poczuje się gospodarzami spotkania i odpowiedzialnie weźmie w niej udział.
Przebieg zajęć :
1. Powitanie piosenką „Wszyscy są, witam Was zaczynamy już czas”.
2. Przedstawienie dzieciom celu spotkania, historii pluszowego misia.
HISTORIA PLUSZOWEGO MISIA
Historia pluszowego misia rozpoczęła się w roku 1902, ponad 100 lat temu w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Wtedy to pan Theodore Roosevelt, który pełnił funkcję prezydenta wybrał się ze swoimi przyjaciółmi na polowanie.
Myśliwi w trakcie polowania ustrzelili niedźwiedzicę . Okazało się , że w gawrze pozostał jej mały synek – niedźwiadek, którego myśliwi także chcieli zabić. Sprzeciwił się temu pan prezydent i w ten sposób uratował życie małego niedźwiadka. Świadkiem tego wydarzenia był pan Clifford Berryman, dziennikarz waszyngtońskiej gazety. Uwiecznił on tę historię na rysunku i razem z artykułem umieścił w swojej gazecie. Czytelnikiem gazety okazał się Morris Michton, właściciel sklepu z zabawkami. Po przeczytaniu historii o uratowanym małym niedźwiadku wpadł na pomysł wykonania kilku zabawek przedstawiających misia.
Był ciekawy czy taka zabawka spodoba się dzieciom. Jak się okazało pluszowe misie pana Michtona stały się wielkim przebojem i świetnie się sprzedawały. Producent zwrócił się z prośbą do pana prezydenta
o pozwolenie nadania pluszowym misiom jego imienia – Teddy. I pod takim imieniem znają go dzieci do dziś na całym świecie.
3. Prezentacja piosenki pt. „Misia łatwo się rysuje”.
4. Inscenizacja wiersza „Koło pieca siedzi miś”:
Koło pieca siedzi miś.
- Taki chory jestem dziś!
- Co cię boli?
- Bok i brzuszek,
tu się ciągle trzymać muszę,
katar już od piątku trwa
i tu ból mam a tu dwa.
- Grypa misiu, dam ci proszki.
- Nie pomogą, takie gorzkie!
- Aspirynę misiu zażyj,
może ziółka ci zaparzyć?
- Aspiryna nie pomoże,
a po ziółkach będzie gorzej.
Przyznam ci się Zosiu sam,
że lekarstwo lepsze znam.
Łyżka, dwie wystarczą chyba,
będę po nim zdrów jak ryba,
będę mruczeć mógł jak z nut.
- Cóż to za lekarstwo?
- Miód!
5. Konkurs - „Wyjadanie miodku”: w zabawie bierze udział kilkoro dzieci. Zadanie polega na jak najszybszym zjedzeniu miodu z talerzyka tylko za pomocą języka, bez pomocy rąk. Wygrywa ten, kto najszybciej zje miodek z talerzyka i będzie miał czystą buźkę.
6. Konkurs - „Rysuję misia”. W zabawie bierze udział kilkoro dzieci.
Przybory: kartka papieru, flamastry, chustka do zawiązania oczu.
Gra się parami. Każdy zawodnik wybiera sobie spośród kolegów- podpowiadacza, czyli osobę , która widzi i podpowiada jak rysować, jakiego flamastra użyć. Zawodnik ma za zadanie narysować misia z zasłoniętymi oczyma.
7. Konkurs „Wykałaczki i rękawiczka”:
Czy próbowaliście kiedyś zbierać wykałaczki lub zapałki i wkładać je do pudełka ręką w kuchennej rękawicy? Pewnie nie. A to wcale nie jest takie trudne, jakby się mogło wydawać Spróbujemy się tak wspólnie pobawić. Przygotujcie się. Każdy zawodnik ma do zebrania po 5 wykałaczek. Wygrywa szybszy.