Scenariusz zabaw - Czerwony Kapturek
Konspekt zajęć w grupie „0”A.
„Czerwony Kapturek” – zabawy teatralne, językowe i matematyczne.
Cele ogólne:
- utrwalenie znajomości liter i cyfr oraz doskonalenie analizy słuchowej wyrazów.
Cele operacyjne - Dziecko:
- rozpoznaje określone litery,
- przelicza w zakresie od 1 do 10,
- przestrzega zasad zabawy i współdziałania w grupie,
- podejmuje próby pisania cyfr,
- zapoznaje się z sposobami zapisu matematycznego,
- bierze udział w inscenizacji jako aktor lub widz.
Metody pracy:
- zabawa dydaktyczna,
- działanie,
- pokaz,
- przekaz słowny
Formy pracy:
- całą grupą,
- w grupach,
- indywidualna
Pomoce dydaktyczne:
bajka „Czerwony Kapturek”, sylwety bohaterów bajki: Czerwony Kapturek, babcia, wilk, gajowy, rekwizyty do inscenizacji, karta pracy dla każdego dziecka, litery magnetyczne.
Przebieg zajęć:
1. Prezentacja postaci z bajki, rozpoznanie ich przez dzieci i podanie tytułu utworu.
2. Czytanie bajki „Czerwony Kapturek” przez nauczyciela i analiza utworu:
O co prosiła mama dziewczynkę przed wyjściem do babci?
Czy dziewczynka przestrzegała ustalonych z mamą zasad?
Jakie są konsekwencje nieprzestrzegania zasad?
3. Inscenizacja bajki Czerwony Kapturek”, przydzielenie ról, przygotowanie rekwizytów, przypięcie sylwet do aktorów.
4. Analiza słuchowa wyrazów: Kapturek, babcia, wilk, gajowy; przeliczanie ilości głosek.
5. Układanie na tablicy z liter magnetycznych wyrazów: Kapturek, babcia, wilk, gajowy.
6. Wykonanie zadania w kartach pracy: porównywanie ilości: więcej, mniej, tyle samo. Odczytywanie zapisu matematycznego. Wykonanie zadania na tablicy i w kartach.
7. Wykonanie zadania z treścią.
Na leśnej polanie w słoneczku wygrzewało się siedem wilków. Nagle wilki usłyszały trzask łamanej gałęzi i dwa wilki przestraszyły się i uciekły do lasu. Ile zostało wilków na polanie?
Narysowanie ilustracji do zadania, wykonanie zadania na tablicy i w kartach pracy. Udzielenie odpowiedzi na pytanie zawarte w zadaniu.
8. Zakończenie zajęć.
Zabawa w j. angielskim „Krokodyl”. Przypomnienie czynności w j. angielskim: biegać, skakać, obrócić się, latać, tańczyć.
Opracowała:
Anna Krychowska