Scenariusz zabaw - Czerwony Kapturek

Scenariusz zabaw - Czerwony Kapturek
5.0
3 oceny
Oceń

Konspekt zajęć w grupie „0”A.

„Czerwony Kapturek” – zabawy teatralne, językowe i matematyczne.

Cele ogólne:


- utrwalenie znajomości liter i cyfr oraz doskonalenie analizy słuchowej wyrazów.


Cele operacyjne - Dziecko:

  • rozpoznaje określone litery,
  • przelicza w zakresie od 1 do 10,
  • przestrzega zasad zabawy i współdziałania w grupie,
  • podejmuje próby pisania cyfr,
  • zapoznaje się z sposobami zapisu matematycznego,
  • bierze udział w inscenizacji jako aktor lub widz.


Metody pracy:

  • zabawa dydaktyczna,
  • działanie,
  • pokaz,
  • przekaz słowny


Formy pracy:

  • całą grupą,
  • w grupach,
  • indywidualna         

 

Pomoce dydaktyczne:

 

bajka „Czerwony Kapturek”, sylwety bohaterów bajki: Czerwony Kapturek, babcia, wilk, gajowy, rekwizyty do inscenizacji, karta pracy dla każdego dziecka, litery magnetyczne.

Przebieg zajęć:          


1. Prezentacja postaci z bajki, rozpoznanie ich przez dzieci i podanie tytułu utworu.
2. Czytanie bajki „Czerwony Kapturek” przez nauczyciela i analiza utworu:
O co prosiła mama dziewczynkę przed wyjściem do babci?
Czy dziewczynka przestrzegała ustalonych z mamą zasad?
Jakie są konsekwencje nieprzestrzegania zasad?
3. Inscenizacja bajki Czerwony Kapturek”, przydzielenie ról, przygotowanie rekwizytów, przypięcie sylwet do aktorów.
4. Analiza słuchowa wyrazów: Kapturek, babcia, wilk, gajowy; przeliczanie ilości głosek.
5. Układanie na tablicy z liter magnetycznych wyrazów: Kapturek, babcia, wilk, gajowy.
6. Wykonanie zadania w kartach pracy: porównywanie ilości: więcej, mniej, tyle samo. Odczytywanie zapisu matematycznego. Wykonanie zadania na tablicy i w kartach.
7. Wykonanie zadania z treścią.
Na leśnej polanie w słoneczku wygrzewało się siedem wilków. Nagle wilki usłyszały trzask łamanej gałęzi i dwa wilki przestraszyły się i uciekły do lasu. Ile zostało wilków na polanie?
Narysowanie  ilustracji do zadania,  wykonanie zadania na tablicy i w kartach pracy. Udzielenie odpowiedzi na pytanie zawarte w zadaniu.

8. Zakończenie zajęć.
Zabawa w j. angielskim „Krokodyl”. Przypomnienie czynności w j. angielskim: biegać, skakać, obrócić się, latać, tańczyć.

Opracowała:

Anna Krychowska

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi