Scenariusz zabawy walentynkowej

Scenariusz zabawy walentynkowej
4.3
3 oceny
Oceń

Scenariusz zabawy walentynkowej

Grupa dzieci 3,4 i 5 letnich

 

Cele ogólne:

 

•    zapoznanie się z ideą dnia Świętego Walentego
•    zachęcenie dzieci do okazywania uczuć innym osobom ( kolegom, koleżankom)
•    tworzenie miłej i życzliwej atmosfery, integracja grupy

 

Cele operacyjne:

 

Dziecko:
•    zna tradycje Walentynkowe
•    wie co to jest Walentynka
•     przeżywa radość zabawy z kolegami i koleżankami
•     umacnia więź koleżeństwa i przyjaźni oraz rozwija umiejętność okazywania uczuć
•    potrafi współpracować z rówieśnikami

 

Metody:

 

czynna, słowna, aktywizujące, pedagogiki zabawy

 

Formy:

 

zbiorowa, indywidualna, grupowa

 

Pomoce:

 

Głośnik z bluetooth, tablica multimedialna, dostęp do internetu, balony, chusta animacyjna, piłeczki, klamerki, tekturowe serduszko, pierniczki, chusteczki na oczy, cukierki m&m’s, talerzyki, ciepła woda, fotobudka, kolorowanka, kredki ołówkowe

 

Przebieg:

 

1.    Nauczyciel prosi dzieci aby ustawiły się w rozsypce. Włącza dziecięce przeboje, dzieci tańczą a na przerwę w muzyce N. mówi, że teraz witają się czoła, łokcie, kolana, czoła, plecy, pupy itd.


2.    „Nie chcę cię znać”- zabawa w parach do piosenki


3.    Dzieci siadają. Nauczyciel włącza na tablicy multimedialnej film edukacyjny, którego celem jest zaznajomienie dzieci ze zwyczajem walentynkowym, jego historią i tradycjami obchodzenia ,,Dnia św. Walentego’’. 
Link: https://www.youtube.com/watch?v=lINmjLGDSbY.
Nauczyciel wspólnie z dziećmi stara się wyjaśnić zwroty: „mieć motylki      w brzuchu” czy „móc przenosić góry”- burza mózgów.


4.    Taniec z balonem. Nauczyciel prosi 6 par na środek, reszta dzieci siada    w kole. Wybrane pary dostają balony i tańczą trzymając ręce z tyłu. Balon umieszczamy najpierw pomiędzy czołami, potem między brzuchami              a następnie między kolanami dzieci w parach. Która para najdłużej tańczy   z balonem bez pomocy rąk – wygrywa! Dzieci nagradzają zwycięzców gromkimi brawami.


5.    Zabawy z chustą animacyjną.
•    Dzieci trzymają chustę podnosząc ją do góry i opuszczając. Chodzą po kole. Nauczyciel wskazuje, które dzieci chowają się pod chustą np. chłopcy, dziewczynki, kto ma krótki rękaw, kto ma kolczyki, kto ma długie włosy itp.
•    Chustę trzymają najpierw dziewczynki. Na chustę N. wysypuje małe piłeczki a dziewczynki ruszają nią aby jak najdłużej utrzymać wszystkie piłki na chuście. Kiedy już żadnej nie ma N prosi chłopców aby pozbierali wszystkie piłki z podłogi do pudełka. Zabawę powtarzamy z chłopcami, tym razem sprzątają dziewczynki.


6.    Dzieci siadają w kole, każde posiada w rękach spinacz do bielizny. N wręcza chętnemu dziecku serce z tekturki i w rytm muzyki dzieci przekazują sobie serduszko z ręki do ręki.


7.    Nauczyciel dzieli dzieci na 2 drużyny, które wybierają sobie jednego przedstawiciela. Każda drużyna ma do dyspozycji wiaderko z klamerkami do bielizny. Dzieci ustawiają się na wyznaczonych liniach, jedno za drugim. Zadaniem dzieci jest przypięcie wszystkich klamerek do odzieży swojego lidera. Wygrywa drużyna której wiaderko będzie puste. Dzieci gratulują sobie nawzajem przybijając piątki.


8.    Dzieci dobierają się w pary. Jedno z dzieci ma zawiązane oczy, drugie stoi na krześle i trzyma w ręku zawieszone na nitce piernikowe serduszko, którym karmi kolegę/koleżankę. Wygrywa ta para, która pierwsza zje piernika. N zachęca pozostałe dzieci do kibicowania i wspierania dobrym słowem pozostałych w zabawie uczestników.

Twoje uwagi i pomysły

Tagi