Scenariusz zajęć- Daleka wyprawa-zwierzęta z dżungli i sawanny
Scenariusz zajęć- Daleka wyprawa-zwierzęta z dżungli i sawanny
Scenariusz zajęć dla dzieci 3-letnich
Grupa: 3-latki
Temat zajęcia: Daleka wyprawa-zwierzęta z dżungli i sawanny. Rozwijanie wybranych kompetencji kluczowych.
Cele ogólne:
-Bogacenie zasobu słownictwa.
-Zdobywanie wiedzy na temat cech wybranych zwierząt egzotycznych.
-Rozwijanie koncentracji uwagi.
-Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
-Rozwijanie sprawności manualnej.
-Rozwijanie wybranych kompetencji kluczowych.
- Cele operacyjne:
Dziecko:
-aktywnie wykonuje ćwiczenia z kinezjologii edukacyjnej,
-rozpoznaje odgłosy zwierząt,
-posługuje się w zabawie językiem angielskim,
-naśladuje odgłosy wybranych zwierząt egzotycznych,
-podejmuje próby wykonania ćwiczeń oddechowych,
-słucha z uwagą czytanego wiersza,
-odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu,
opowiadania, wypowiada się na temat wysłuchanego utworu,
-aktywnie uczestniczy w zabawie muzyczno-ruchowej,
-poszerza wiedzę na temat zwierząt egzotycznych,
-rozwiązuje zagadki,
-rozpoznaje zwierzęta przedstawione na filmie oraz na ilustracji,
-kształtuje umiejętność współpracy w grupie,
-ćwiczy drobne ruchy rąk,
-czerpie radość ze wspólnych zabaw,
Metody:
Słowne i oglądowe (objaśnienie, pokaz),
Czynnościowe (zadań stawianych do wykonania, samodzielnych doświadczeń),
Formy: indywidualna, zbiorowa
Pomoce: nagranie z odgłosami zwierząt egzotycznych (lew, małpa, słoń, papugi), odtwarzacz CD, słomki, kawałki bibuły, talerzyki, wiersz B.Szelągowskiej pt. ,,Zwierzęta w Afryce, komputer, płyta z muzyką ,,Tańce i bale w karnawale”, film edukacyjny (fragment) o zwierzętach egzotycznych: https://www.youtube.com/watch?v=LUZh7G2ayr8&t=121s, zdjęcia zwierząt: zebra, antylopa, lew, żyrafa, małpa, kolorowe figury geometryczne (trójkąty), klej, papier,
Przebieg zajęcia:
1.Powitanie -wprowadzenie do tematyki zajęć. Wykonanie ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej (słoń, sowa, pozycja Cooka).
2. Ćwiczenia słuchowe - Odgłosy dochodzące z dżungli. Dzieci próbują rozpoznać i nazwać usłyszane dźwięki. Chętne dzieci mogą naśladować usłyszane odgłosy. Dzieci próbują również nazwać rozpoznane zwierzęta posługując się językiem angielskim (Lion, Elephant, Bird, Monkey).
3.Ćwiczenia oddechowe - Trąba słonia. Dzieci próbują za pomocą słomki (trąby)przenieść kawałek bibuły na talerzyk.
4. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej pt. ,,Zwierzęta w Afryce”.
Mama czytała mi dzisiaj wiersz
i dzięki mamie znam już Afrykę!
Wiem, że tam bardzo gorąco jest
i że mieszkają zwierzęta dzikie.
Ogromne słonie, co mają kły
i wodą z trąby się polewają.
Żyją tam jeszcze wielkie żyrafy!
Szyje najdłuższe na świecie mają!
Małpki wesoło skaczą po drzewach
i lubią patrzeć na wszystko z góry.
Lew nosi grzywę, pędzi jak wiatr,
ale niestety jest dość ponury!
Są jeszcze grube hipopotamy!
Całymi dniami moczą się w błocie.
No i pantery! Szybkie i zwinne!
I mają ruchy naprawdę kocie!
Na wielkich łąkach pasą się zebry
i mają paski – czarne i białe.
Są krokodyle i nosorożce.
Jak wyglądają?... Już zapomniałem.
Rozmowa na temat wiersza.
− Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?
− Gdzie żyją te zwierzęta?
− Gdzie my możemy spotkać takie zwierzęta?