Scenariusz zajęć - „Emocjonalne buzie”

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć - „Emocjonalne buzie”
3.0
2 oceny
Oceń
{

Cele:
- wzbogacenie słownictwa z tematem zajęć,
- rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie podstawowych uczuć i emocji,
- budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby,
- współpraca w grupach,
- pobudzanie wyobraźni,
- kształtowanie myślenia przyczynowo - skutkowego.

Przebieg zajęcia:


1. „Witaj Janku” - powitanie poszczególnych dzieci piosenką (mel. „Panie Janie”).

 

2. Rozmowa z dziećmi nt. emocji: Co to są emocje? W jaki sposób poznać, że ktoś jest zły, wesoły, smutny, a może czegoś się boi? Co było powodem waszych złości, smutku czy radości? Które uczucia są miłe, a które nie?

 

3. Prezentacja ilustracji związanych z tematem zajęć, nazywanie poszczególnych emocji, określanie dlaczego pojawiły się one na twarzach dzieci. Jak ty się dzisiaj czujesz i dlaczego?

 

4. Zabawa relaksacyjna - masażyk Marty Bogdanowicz „List do Babci”.

Dziecko siedzi zwrócone do nas plecami. / Wygładzamy papier listowy.
Kochana babciu. / Piszemy palcem na plecach kolegi,
KROPKA. / Z wyczuciem naciskamy plecy w jednym miejscu.
Piszę Ci, że / Kontynuujemy pisanie.
mamy w domu kotka.
KROPKA. / Znów stawiamy kropkę.
Kotek chodzi, / Kroczymy palcami,
kotek skacze, / „Skaczemy” opierając dłoń na przemian na przegubie i na palcach.
kotek drapie, / Delikatnie drapiemy dziecko po plecach,
kotek chrapie. / Opieramy na nich głowę i udajemy chrapanie.
Składamy list, / Krzyżujemy ręce dziecka,
naklejamy znaczek / Dotykamy jego czoła wewnętrzną stroną dłoni.
i zanosimy na pocztę. / Spacerujemy z dzieckiem po sali.

5. Kolorowe emocje - próba podzielenia emocji na trzy grupy czerwone - pozytywne, czarne - negatywne, niebieskie - neutralne, uzasadnienie swojego wyboru.

 

6. „Pociąg do krainy emocji” - reagowanie na zmianę tempa w utworze, próba dopasowania odpowiadających tempie emocji.

 

7. Czy jeszcze zostały jakieś złe emocje? - pakowanie złych emocji do rakiety, wysłanie w kosmos.

 

8. Zabawy ruchowe „Nie chcę Cię znać”, „Dwóm tańczyć się zachciało”, „Misie szare”.

 

9. Podsumowanie i ewaluacja zajęć. Rysowanie buziek na małych kartonikach pokazujących nastrój każdego dziecka.

 

Autor: Dorota Krystkowiak

Twoje uwagi i pomysły

Tagi