Scenariusz zajęć - Moje zdrowie i bezpieczeństwo

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć - Moje zdrowie i bezpieczeństwo
3.0
1 ocena
Oceń
{

Scenariusz zajęć - Moje zdrowie i bezpieczeństwo

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

 

Nauczyciel prowadzący: 

 

Grupa wiekowa: 3 latki

 

Data: 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: Moje zdrowie i bezpieczeństwo.

 

TEMAT DNIA: Mydło wszystko umyje.

 

CELE OGÓLNE  

 

  • rozwijanie postawy prozdrowotnej,
  • propagowanie zdrowego stylu życia,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania.

 

CELE OPERACYJNE  

 

Dziecko :

 

  • wymienia przedmioty potrzebne do dbania o czystość,
  • segreguje przedmioty według ich zastosowania,
  • kształtuje umiejętność dopasowywania,
  • kształtuje umiejętność szybkiej reakcji na sygnał,
  • usprawnia małą motorykę,
  • ćwiczy koncentrację uwagi i umiejętność słuchania.

 

 

METODY :

 

  • słowna
  • oglądowa
  • czynna
  • zajęcia praktyczne

 

 

FORMY :

 

  • zbiorowa
  • indywidualna

ŚRODKI DYDAKTYCZNE :

 

Piosenka, zagadki, nagranie muzyki do zabawy ruchowej, pacynki, przedmioty: ręcznik, gąbka, mydło, woda, ilustracja świnki,  materiały do pracy plastycznej, instrumenty.

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

Powitanie dzieci.

 

Zabawa ruchowa Zgadnij, co robię? Dzieci przedstawiają swoim ciałem różne czynności higieniczne (np. mycie rąk, włosów, nóg).

 

Wprowadzenie do tematu - przedstawienie dzieciom świnki Krysi.

Rozmowa kierowana- Co świnka powinna zrobić?

Rozwiązywanie zagadek słownych o przyborach toaletowych:

„ Kolorowe i pachnące . Bardzo mocno się pieni. Szybko brudne raczki w czyste zamieni”- mydło.

 

„Wisi w łazience, wycierasz w niego nie tylko ręce”- ręcznik.

 

„Co to za przybór? Kto odgadnie? Codziennie zęby myje nam ładnie.” – szczoteczka.

 

„ Nie uda ci się sprzątanie, gdy mnie zabraknie w kranie”- woda.

 

 

Sylabizowanie poznanych wyrazów klaszcząc i skacząc (mydło, szczoteczka, ręcznik, woda).

 

Zabawa z kostką, prezentacja przyborów. Nauczyciel lub dziecko rzuca kostką, dzieci sprawdzają obrazek, odgadują co się na nim znajduje, nazywa odkryte przedmioty i prezentuje do czego służą.

 

 

 Zabawy z gąbką

 

- przy piosence „Mydło wszystko umyje”.

 

-„Wielkoludy i Krasnoludki” spacerujemy z gąbką na głowie , gdy usłyszymy dźwięk trójkąta chodzimy jak krasnoludki w przysiadzie, jeśli usłyszymy dźwięk grzechotki chodzimy jak wielkoludy.

 

- „Zajączki w kapuście” - rozkładamy gąbki na dywanie, to będą nasze kapusty. Dzieci skaczą pomiędzy kapustami i przez nie.

 

Praca plastyczna- „Czyste, brudne”.

 

 Podsumowanie i pożegnanie świnki Krysi.

 

 

Opracowała : Anna Brojewska- Koprowska

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi