Scenariusz zajęć - Oznaki wiosny

Scenariusz zajęć - Oznaki wiosny
4.3
3 oceny
Oceń

Scenariusz zajęć - Oznaki wiosny

Temat zajęć : Oznaki wiosny.

 

Cele ogólne :

 

- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,

- stworzenie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy i myślenia,

- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 10,

- doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole

 

Cele operacyjne :

 

- dziecko, wymienia kilka zwiastunów wiosny,

- wyraża muzykę ruchem,

- wykonuje zadania na tablicy interaktywnej,

- rozpoznaje i nazywa liczbę 10,

- współpracuje w zespole


Metody :

 

 

  • Czynne – zadań stawianych do wykonania
  • Słowne – rozmowa, instrukcja, zagadki
  • Oglądowe – pokaz, udostępnianie sztuki, osobisty przykład nauczyciela
  • Pedagogika zabawy „ Klanza „
  • Formy : grupowa, indywidualna
  • Środki dydaktyczne : płyta CD, tablica interaktywna, kolorowe wstążki, koło z promykami słońca, chmura z kropelkami

 

 

Przebieg zajęć :

 

1. Zabawa na powitanie – Wszyscy są, witam Was

 Wszyscy są, witam Was

 Zaczynamy już czas

 Jestem ja, jesteś Ty

 Raz, dwa, trzy !

 

2. Zabawa „ Dokończ wypowiedź „

 Wiosna kojarzy mi się z……

 

3. Odgadywanie zagadek słownych o zwiastunach wiosny i oglądanie zdjęć na tablicy interaktywnej :

 

 Wiosną na drzewie się zieleni, ale opada na jesieni ?

( liść )

 

 Wiosną słyszysz jej kukanie, je gąsienice na śniadanie ?

( kukułka )

 

 Wietrzyk wiosnę niesie, ciepłe są już ranki, a za wioską w lesie zakwitły …( sasanki )

 

 W brązowych kapturkach chowają się listki wiosną, a potem będą zielone, gdy trochę podrosną ?

( pąki )

 

 Młody juhas w górach chwycił się za głowę, gdy zobaczył w śniegu kwiaty fioletowe.

( krokus )

 

 Szarzeje i niknie w jesieni, a wiosną na łące znów się zazieleni ?

( trawa )

 

 Pióra biało – czarne, buciki czerwone, uciekają przed nim żaby, gdy idzie w ich stronę.

( bocian )

 

 Skrzydełka ma jak płatki, choć sam nie jest kwiatem i nad kwiatami w słońcu wesoło fruwa latem.

( motyl )

 

 Złośliwa panienka, w pasie bardzo cienka. Leci , brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

( osa )

 

 Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, gdy się ten owad po łąkach błąka, a nazywa się …

( biedronka )

 

4. Układanie puzzli na tablicy interaktywnej o tematyce wiosennej

( http://puzzlefactory.pl )

 

5. Taniec dowolny przy muzyce A. Vivaldi „ Cztery pory roku - Wiosna „ z użyciem wstążek.

 

6. Wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 10.

 

7. Ćwiczenia w liczeniu w zakresie 10 na tablicy interaktywnej

( http://www.matzoo.pl )

 

8. Czytanie wyrazów oznaczających oznaki wiosny z tablicy interaktywnej.

 

9. Odpoczynek przy piosence G. Turnau „ Dni wiosenne „

 

10. Podsumowanie zajęć – ewaluacja :

 

 Na zakończenie dzieci, które dobrze się bawiły przyczepiają promyk do żółtego koła, tworząc słoneczko. Dzieci, którym było smutno umieszczają kropelkę pod chmurką tworząc deszcz. 

 

Opracowała : Katarzyna Przybysz

Twoje uwagi i pomysły

Tagi