Słuchamy wiersza H. A. Cesarskiej „Grająca choinka” - scenariusz zajęć

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Słuchamy wiersza H. A. Cesarskiej „Grająca choinka” - scenariusz zajęć
5.0
1 ocena
Oceń
{

Słuchamy wiersza H. A. Cesarskiej „Grająca choinka” – ilustracja treści wiersza instrumentami perkusyjnymi.

CEL GŁÓWNY: Utrwalenie umiejętności gry na poznanych instrumentach perkusyjnych.

CEL POŚREDNI (temat zajęcia): Słuchamy wiersza H. A. Cesarskiej „Grająca choinka” – ilustracja treści wiersza instrumentami perkusyjnymi.

OBSZAR EDUKACYJNY: Nabywanie umiejętności poprzez działanie.

TREŚCI:
CELE OPERACYJNE:

- doskonali umiejętność gry na instrumentach perkusyjnych;
- dobiera określone instrumenty do ilustracji poznanego tekstu;
- dokładnie wykonuje polecenia;
- układa choinkę z różnych przyrządów;

POMOCE: sylweta choinki ubranej w nuty i klucze wiolinowe, instrumenty perkusyjne, magnetofon, taśma do nagrywania, szarfy, krążki, pałeczki, woreczki;

LITERATURA:
- I.Dudzińska „Metodyka wychowania przedszkolnego”,
- C. Hannaford „Zmyślne ruch, które doskonalą umysł”,
- Domowe przedszkole nr 9 / 1993.

PRZEBIEG:
1. Wspólne omówienie przygotowanej na gazetce choinki.
2. Zaproszenie do wysłuchania wiersza.
3. Słuchanie wiersza: Przyniosły krasnoludki choinkę ubraną w nutki. (bębenek – rytm marsza) Wesoło srebrem dzwoniące, jak bombki błyszczące. (trójkąty)

Ref: Choinka cała nam gra, piosenki cichutko śpiewa
La-la-la, la-la-la kolęda serca nam rozgrzewa. (kilka instrumentów)
                 
Na szczycie gwiazda mruga, zimowa nocka jest długa. (tamburyno)
Przysiadły wkoło śnieżynki, by słuchać choinki (cymbałki)

Ref: …………………

Kluczyki wiolinowe przypięło drzewko jodłowe
Łańcuszek jak pięciolinia gałązki owija.

4. Rozmowa na temat treści wiersza.
5. Nauczycielka proponuje dzieciom ilustrację treści wiersza instrumentami. Dzieci samodzielnie dobierają instrumenty.
6. Ilustracja treści wiersza według wcześniejszej umowy.
7. Nagranie efektu końcowego na magnetofon.
8. Słuchanie nagrania.
9. Zabawa ruchowa – układanie choinki w grupach z przygotowanych materiałów.
10. Porządkowanie instrumentów.

Autor: mgr Lucyna Kinder

Twoje uwagi i pomysły

Tagi