Scenariusz zajęć - Trzy krasnoludki

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć - Trzy krasnoludki
Oceń
{

Scenariusz zajęć - Trzy krasnoludki

Temat: Trzy krasnoludki.

 

Cele ogólne:

 

– rozwijanie umiejętności liczenia,

– rozpoznawanie i nazywanie kolorów,

– rozwijanie inwencji twórczej,

– rozwijanie sprawności manualnych.

 

Cele szczegółowe:

 

– liczy w zakresie trzech,

– rozpoznaje i nazywa kolory

– odnajduje przedmioty w podanym kolorze,

– ozdabia papierową czapkę według własnego pomysłu,

– śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem.

 

Metody: słowna, czynna, oglądowa

 

Formy pracy: zbiorowa, indywidualna

 

Środki dydaktyczne:

troje dzieci przebranych za krasnoludki, kolorowe opaski, kolorowe

papierowe czapki, kredki świecowe, płyta CD z piosenkami „Krasnoludek” i „My jesteśmy krasnoludki”, przedmioty w różnych kolorach.

 

Przebieg zajęć:

 

1.Śpiewanie piosenki „Krasnoludek” razem z nauczycielem.

 

2. Przybycie do sali trzech krasnoludków.

 

3. Zabawa matematyczna „Liczymy krasnoludki”

 

Dzieci liczą ile krasnoludków pojawiło się w sali. Pokazują na palcach tę liczbę.Następnie wybrane dzieci podchodzą do krasnoludków i przeliczają łaty oraz kółka na ich strojach, pokazują tę liczbę na palcach.

 

4. Zabawa „Znajdź różnicę”.

 

Dzieci przyglądają się krasnoludkom i próbują wskazać czym się różnią(kolorem czapek). Właściwie nazywają kolory ich czapek.

 

5. Zabawa „Odszukaj rzecz w kolorze…”

 

Dzieci odszukują w sali przedmioty w kolorze wskazanym przez nauczyciela. Nauczyciel wykorzystuje w tym celu kolorowe kartony papieru.


6. Rozmowa z krasnoludkami na temat ich nastroju. Dzieci zauważają, że goście są smutni i próbują się dowiedzieć dlaczego.

 

7. Ozdabianie czapek krasnoludków według pomysłów dzieci.

 

Praca w grupach

 

Dzieci podchodzą do krasnoludka, który ma czapkę w takim samym kolorze jak opaska na ich rękach. Wspólnie ozdabiają czapkę.

 

8.Zabawy przy piosence „My jesteśmy krasnoludki”, bądź ‘Krasnoludek”.

 

Dzieci na zakończenie zajęć otrzymują od nauczyciela kolorowe czapeczki, a następni same wybierają, jaką piosenkę chcą zaśpiewać krasnoludkom na pożegnanie.

 

Uwagi:

Przy liczeniu dzieci zdolniejsze otrzymują większą liczbę elementów do przeliczenia. Na zakończenie zajęć dzieci same dokonują wyboru, którą piosenką pożegnają krasnoludki.

 

 

Opracowała : Małgorzata Wójcik

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi