Scenariusz zajęć - wiejskie zwierzęta

Scenariusz zajęć - wiejskie zwierzęta
Scenariusz zajęcia koleżeńskiego z dnia 04.04.2022 r.
1. Nauczyciel prowadzący: Emilia Bogucka
2. Wiek dzieci: Trzylatki, czterolatki.
3. Data prowadzonych zajęć: 04.04.2022 r.
4. Treści programowe:
- rozwijanie wiedzy na temat zwierząt,
- obdarzanie uwagą osób dorosłych.
5. Rodzaj zajęcia edukacyjnego: aktywność językowa
6. Temat zajęcia: „Wiejskie zwierzęta”
7. Cele ogólne:
- wdrażanie do uważnego słuchania osoby dorosłej,
- zachęcanie do wypowiadania się,
- rozwijanie wiedzy dzieci na temat zwierząt wiejskich.
8. Cele operacyjne:
- dziecko nazywa wybrane zwierzęta gospodarskie, wskazuje je na obrazku,
- wykonuje ćwiczenia dźwiękonaśladowcze,
- układa obrazki od największego do najmniejszego i odwrotnie,
- rozwiązuje zagadki dźwiękowe dotyczące zwierząt gospodarskich;
- rozwija koncentrację uwagi na zajęciach dydaktycznych.
9. Metody pracy:
słowne, czynne, oglądowe, praktyczne – uczenie się przez działanie, aktywizujące.
10. Forma organizacyjna: z całą grupą, indywidualna.
11. Środki dydaktyczne: obrazki zwierząt gospodarskich różnej wielkości, nagrania odgłosów wydawanych przez zwierzęta, zwierzęta wiejskie (zabawki i obrazki)
12. Przebieg zajęcia.
WSTĘP:
1. Rozpoczęcie zajęć piosenką „Wszyscy są…”
CZĘŚĆ GŁÓWNA
1. „Czyj to głos?” – określanie jakie zwierzęta wydają dane dźwięki – odtwarzanie zagrania, wskazanie odpowiedniego zwierzątka na obrazku lub w postaci zabawki.
2. „W zagrodzie Małgosi” – ćwiczenia dźwiękonaśladowcze na podstawie bajeczki ortofonicznej.
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: kod, ko, da.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulaga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
3. „Mały, większy, największy” – ustawianie sylwet zwierząt od najmniejszego do największego i odwrotnie.
ZAKOŃCZENIE
1. Karta pracy – „Ułóż obrazek” - składanie w całość obrazków zwierząt rozciętych na kilka części (według możliwości dzieci).
2. Podziękowanie za udział w zajęciu.
Opracowała: Emilia Bogucka