Scenariusz zajęć - Wizyta w Grzecznościowie

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć - Wizyta w Grzecznościowie
Oceń
{

Scenariusz zajęć - Wizyta w Grzecznościowie

Scenariusz zajęć - Wizyta w Grzecznościowie


Scenariusz zajęć 

 

Data: 08.10.2021r. 

 

Grupa: „Misie” 

 

Prowadzący: Izabela Pracz 


Temat dnia: „ Wizyta w Grzecznościowie”. 

 

Czas trwania: 2 x 30 min. 

 

Cele ogólne: 

 

Poznawczy: Poznanie zasad dobrego zachowania w przedszkolu. 

 

Kształcący: Kształcenie umiejętności kolejnego wypowiadania podczas rozmów z całą grupą, uczenie się słuchania swoich kolegów. 

 

Wychowawczy: Wdrażanie dzieci do bezpiecznego zachowania się podczas spacerów. 

 

Cele szczegółowe: 

 

KAT. A ( dziecko zna, wie ) 

 

- zna piosenkę „Hej witam was”, 

 

- zna i używa zwrotów grzecznościowych właściwych do sytuacji w życiu codziennym. 

 

KAT. B ( dziecko rozumie ) 

 

- rozumie polecenia nauczyciela. 

 

KAT. C ( dziecko potrafi ) 

 

- potrafi poruszać się w rytm muzyki, 

 

- rozpoznaje zachowania pozytywne i negatywne, 

 

- rozwiązuje zagadki słowne, 

 

- potrafi wypowiadać się na dany temat, 

 

- potrafi opisać zmiany zachodzące w przyrodzie w okresie jesiennym. 

 

Formy pracy: 

 

- indywidualna, 

 

- grupowa. 


Metody: 

 

- aktywizujące, 

 

- pokaz, 

 

- działań praktycznych, 

 

- problemowa. 

 

Środki dydaktyczne: płyta CD z nagraniem piosenek: „Hej witam was”, „Jedzie pociąg”, „Mucha w Mucholocie”, „Duo Tiempo de Sol”, wizytówki z imionami dzieci, kukiełka szpaka i chłopca, parawan, tabliczki ze słowami : proszę, przepraszam, dziękuję, ilustracje ze złym i dobrym zachowaniem, buźki uśmiechnięte i smutne, ordery „Grzeczny przedszkolak”. 

 

Przebieg zajęć 

 

1.Powitanie piosenką „Hej witam was”. 

 

Dzieci śpiewają na powitanie piosenkę:

 

Hej witam was - chłopcy i dziewczynki.

Hej witam was, zróbcie śmieszne minki. 

Hej witam was, dzisiaj będzie dobry dzień. 

 Hej witam was- bawmy razem się. 

 

2.Zaproszenie dzieci w podróż do krainy Grzecznościowo. 

 

 Dzisiaj wyruszamy w daleką podróż, do krainy Grzecznościowo. Jak sama nazwa mówi mieszkają tam same grzeczne dzieci i bardzo niechętnie wpuszczają obcych. Aby tam dojechać należy udowodnić, że zna się zasady dobrego zachowania. Czy chcecie wyruszyć 

w drogę? Nauczyciel pokazuje wizytówki z imionami dzieci, dziecko wskazane wsiada do pociągu.  

 

3. Podróż do stacji „Trzy czarodziejskie słowa”. Obejrzenie teatrzyku opartego na  wierszu  S. Karaszewskiego „Magiczne słowa trzy” . 

 

 

 

Na podwórku siedzi szpak i do chłopca mówi tak: 

„Są magiczne słowa trzy, słowa te wnet poznasz ty. 

Każde ma niezwykły dar, każde kryje w sobie czar. 

Ten kto ma oliwę w głowie, niechaj słowa te wypowie, 

Oto słowo pierwsze: „proszę”, sprzedam ci je za dwa grosze. 

Drugie słowo to „przepraszam”, żal i skruchę nim ogłaszasz. 

Trzecie słowo to „dziękuję”, którym wdzięczność okazujesz. 

Gdy wypowiesz słowa trzy, każde się otworzą drzwi. 

I na twarzach wszystkich ludzi życzliwości uśmiech wzbudzisz. 

Słowa trzy – to tak niewiele, byś był wszystkich przyjacielem. 

Dar grzeczności, uprzejmości w twoim sercu niech zagości! 

Po to słowa te ci dałem, aby szczęście ci sprzyjało. 

Gdy cię prześladuje pech, użyj magii słów tych trzech!” 

Mówił tak czarodziej szpak i odleciał. Mądry ptak. 

Może tu powróci znów uczyć nas magicznych słów? 

 

4. Rozmowa na temat obejrzanego teatrzyku. 

 

- Jakie postacie wystąpiły w teatrzyku? 

 

- O jakich magicznych słowach opowiadał szpak chłopcu? 

 

- Dlaczego były one czarodziejskie? 

 

- Kiedy używamy słów: proszę, dziękuję, przepraszam? 

 

5. „Co powiesz?” – zagadki z zastosowaniem odpowiedniego słowa. 

 

Nauczyciel opisuje różne sytuacje, a dzieci określają jakiego słowa należy użyć (poprzez podniesienie tabliczki ze słowem proszę, przepraszam bądź dziękuję). 

 

a) Wietrzyk porwał mój kapelusz biegnę za nim, już go chwytam, 

ale wietrzyk porwał znowu, a kapelusz dalej zmyka... 

Pobiegł Tomek co sił w nogach z wiatrem wcale nie był w zmowie, 

Zręcznie złapał mój kapelusz, już go niesie. Co mu powiem? Dziękuję 

 

b) Bartek w biegu trącił Gosię bo chciał bardzo złapać Krzysia. 

Gosia była obrażona na Bartka i na Krzysia. 

Bartek jednak się zatrzymał – Nie płacz Gosiu, wina nasza, 

Ja za Krzysia i za siebie bardzo, bardzo cię... przepraszam 

 

c) Obiad dziś jest bardzo smaczny - bo jem ulubiony groszek. 

Mam ochotę zjeść go więcej więc do mamy mówię... proszę 

 

d) Ser kupuję, świeże bułki 

proszę panią ekspedientkę o dwie śmietankowe rurki, 

pani cienki papier bierze, pyszne rurki już pakuje, 

pięknie pachną tak jak lubię pani mówię więc .... Dziękuję 

 

 e) Skacze Anka na kanapie i na brata właśnie spada. 

Brat się krzywi, prawie płacze - co powiedzieć jej wypada?... Przepraszam. 

 

6.Podróż samolotem do stacji „Dobre maniery” ( przy piosence „Mucha w Mucholocie”). Prezentacja ilustracji ze złym i dobrym zachowaniem dzieci, segregowanie ilustracji na te, które są warte naśladowania i te, których dzieci nie powinny powielać. Dzieci wypowiadają się na temat obrazków.  

 

7.Zabawa ruchowa „Wąż”. 

 

     Nauczyciel wybiera 1 osobę, która będzie głową węża. Wybrane dziecko porusza się w rytm piosenki „Duo tiempo de sol”. Na słowa wyliczanki wybiera kolejne dziecko, które dołącza do węża poprzez przejście między nogami. 

 

8. Wręczenie orderów „Grzeczny przedszkolak”. 

 

9. Zaproszenie dzieci na spacer, przedstawienie celu wyjścia. 

 

10. Obserwowanie zmian w przyrodzie, zwrócenie uwagi na barwy jesieni. 

 

11. Powrót do sali, dzielenie się wrażeniami ze spaceru. 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi