Scenariusz zajęć- Kolory wiosny
Scenariusz zajęć- Kolory wiosny
Scenariusz zajęć w przedszkolu w grupie dzieci 4-letnich.
Data: 07.04.2016r.
Prowadząca : Beata Włodarz
Krąg tematyczny: Kolory wiosny
Temat dnia: Oznaki wiosny
Cel główny: Rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki ptaków oraz dostrzega ich pożyteczną rolę dla środowiska
Cele szczegółowe:
– potrafi wymienić i wskazać na obrazkach pierwsze oznaki wiosny,
– przelicza elementy na rysunku,
– rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki ptaków,
– rozpoznaje i naśladuje odgłosy ptaków,
– zna czynności podejmowane przez ptaki wczesną wiosną, ich ciekawe zwyczaje związane z wiciem gniazd,
– zna wybrane ludowe przesądy związane z ptakami,
– wykazuje się spostrzegawczością i refleksem podczas zabawy ruchowej,
– komponuje przestrzenny pejzaż, korzystając z różnych materiałów i technik plastycznych.
Metody :
słowne, pogadanka, oglądowe, działań praktycznych
Formy pracy :
zbiorowa, indywidualna.
Pomoce dydaktyczne:
W. Broniewski „Pierwiosnek” [w:] „Kto wymyślił choinki? Antologia wierszy dla dzieci”, KAW, Warszawa 1988,s. 9–10, obrazki przedstawiające bociana, skowronka, bazie i pierwiosnka, „Karty pracy. Woda” s. 56, kredki,CD Piosenki i utwory do słuchania – Odgłosy ptaków nr 48, obrazki lub zdjęcia ptaków (żurawia, bociana, skowronka, jaskółki, dzięcioła, czajki) i ich gniazd,, CD Piosenki i utwory do słuchania – „Golliwogg’s cakewalk” C. Debussy’ego nr 33, szarfy, papierowe jajka (po trzy dla każdego dziecka i jedno dla nauczyciela), „Teczka małego artysty” – Wiosna, pudełko, farby, pędzel, sznurek lub żyłka, krepina i włóczka, kredki, flamastry, klej, nożyczki
Przebieg zajęć głównych:
1. Przywitanie się i sprawdzenie obecności.
2. „Oznaki wiosny” – rozmowa zainspirowana wierszem W. Broniewskiego „Pierwiosnek”, poznanie niektórych zwiastunów wiosny, doskonalenie spostrzegawczości oraz umiejętności liczenia (karta pracy). Nauczyciel czyta wiersz: