Scenariusz zajęć- Obyczaje telefoniczne, potrafię rozmawiać przez telefon

Scenariusz zajęć- Obyczaje telefoniczne, potrafię rozmawiać przez telefon
Cel ogólny : Kształtowanie umiejętności kulturalnego komunikowania się przez telefon.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- wie, jak się zachować dzwoniąc na numery alarmowe,
- wypowiada się na temat utworu,
- wita się z różnymi osobami używając odpowiednich zwrotów,
- żegna się z różnymi osobami używając odpowiednich zwrotów,
- przestrzega zasad dobrego wychowania podczas rozmowy telefonicznej,
- integruje się z grupą,
- uważnie słucha,
- wspólnie z innymi ustala zasady grzecznej rozmowy przez telefon,
- potrafi zagrać scenkę rozmowy telefonicznej na zaproponowany temat,
- starannie wykonuje pracę plastyczną,
- buduje poprawnie proste zdania,
- z uwagą ogląda film edukacyjny,
- z uwagą słucha wiersza,
- odpowiada na pytania,
- aktywnie uczestniczy w zabawach,
- rysuje kredkami,
- zgodnie bawi się z innymi.
Metody pracy:
- słowne: głośne czytanie, rozmowa kierowana, objaśnienie, instruktaż, opis, pogadanka,
- praktyczne: warsztatowe, naśladownictwo, inscenizacje,
- aktywizujące: burza mózgów, drama,
Formy pracy:
- praca indywidualna
- praca w parach,
- praca w grupie
Środki dydaktyczne: TV + INTERNET, tekst wiersza „Halo” A. Nożyńskiej-Demianiuk, kartki z konturem telefonu, kredki, tekst wiersza G. Herbst „Uprzejmość przez telefon”,
Opracowała: Sobańska Dorota