Scenariusz zajęć- Segregujemy śmieci

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć- Segregujemy śmieci
Oceń
{

Scenariusz zajęć- Segregujemy śmieci

Scenariusz zajęć- Segregujemy śmieci


Scenariusz zajęć 

 

 

 

Prowadząca: Weronika Bilińska 

 

Data. 04.04.2022r. 

 

Grupa: 6 latki 


Temat: Segregujemy śmieci. 

 

Rodzaj: zajęcia grupowe 

 

Cele szczegółowe: 

  • kształtowanie proekologicznych nawyków w codziennym życiu, 
  • wyrabianie właściwego stosunku do ochrony środowiska, 
  • kształtowanie umiejętności podejmowania konkretnych działań: segregowanie odpadów (makulatury, opakowań szklanych i plastikowych).

 

Cele operacyjne: 

 

Dziecko: 

 

  • właściwie zareaguje na niszczenie i zanieczyszczanie środowiska przez rówieśników i dorosłych, 
  • zna źródła i rodzaje odpadów, 
  • zna kolory pojemników na odpady, 
  • rozumie znaczenie pojęć: śmieci, odpady, segregacja, surowce wtórne, 
  • potrafi wykonać pracę plastyczną z wykorzystaniem materiałów wtórnych, 
  • segreguje odpady.

 

Metody: pogadanka, praktycznego działania, pokaz, obserwacja 

 

Formy: praca z grupą 


Środki dydaktyczne: odpady szklane, papierowe i plastikowe, gazety, ręczniki jednorazowe, pisaki, spryskiwacze, napisy globalne: PAPIER, PLASTIK, SZKŁO, RECYKLING, ilustracja przedstawiająca proces recyklingu, ilustracja koszy na śmieci, kosze w różnych kolorach, nożyczki, klej, sznurki kolorowe. 

 

Przebieg zajęć: 

 

1. Powitanie - piosenką powitalną na melodię „Wlazł kotek na płotek…” 

 

„Dzień dobry, dzień dobry! Jak się masz? Dziś nowa  zabawa czeka nas. W gromadce wesoło płynie czas, zapraszam do koła także was”. 

 

2. „Ziemia” - nauczyciel opowiada dzieciom o naszej planecie. 

 

 

„Ziemia była zawsze naszym domem, kiedyś ludzie bardzo ją kochali, troszczyli się o nią i opiekowali. Nazywali ją Matką i nadali jej piękne imię Gaja. Później ludzie zapomnieli o tym, zaczęli ją niszczyć, siłą wydzierać jej bogactwa i tajemnice. Dlatego Ziemia dziś bardzo choruje i potrzebuje naszej pomocy”. 

 

Następnie nauczycielka prosi dzieci, aby przez chwilę w ciszy i skupieniu zastanowiły się nad tym, czego życzyłyby Ziemi. 

 

3. Inscenizacja (na dywanie rozłożony jest szary arkusz papieru - boisko). 

 

Dzieci siedzą w kręgu, a nauczycielka inscenizuje wiersz „Sznurek Jurka” L. Szołdry, rzucając na papier poszczególne rzeczy, o których jest mowa w wierszu. Tworzy się wielkie wysypisko. 

 

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi