Scenariusz zajęć- Taniec w kapeluszach

Scenariusz zajęć- Taniec w kapeluszach
5.0
1 ocena
Oceń

Scenariusz zajęć- Taniec w kapeluszach 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ 

 

 

 

Cele ogólne: 

 

-  poznanie i utrwalanie układu tanecznego „Taniec w kapeluszach” 

 

Cele szczegółowe (dziecko): 

 

- rozwija umiejętności ilustrowania ruchem piosenki,  

- usprawnia koordynację ruchową,  

- kształtuje płynności ruchu,  

- potrafi zapanować nad własnym ciałem.  

 

Metody: 

 

-podająca  

 

- praktyczna  

 

Formy: 

 

- indywidualna  

 

- grupowa 

 

Pomoce dydaktyczne: 

 

Krzesełka, kapelusze 

 

 

1. Rozgrzewka 

 

 „Kolorowa stonoga”. 

 

 

Dzieci tworzą dwa rzędy (stonogi) maszerując po sali, wystawiając nogi na boki. Na refrenie: bieg w miejscu, podskoki, tupanie, podskoki. (Powtarzamy układ 3 razy). 

 

 „Gramy na instrumentach” 

 

Nauczyciel wymienia dowolny instrument, zadaniem dzieci jest aby naśladować grę na tym instrumencie. 

 

2.Część główna 

 

Układ taneczny „Taniec w kapeluszach” do utworu „Letkiss” - Hugo Strasser. 

 

Dzieci siedzą w szachownicy na krzesełkach, na głowie mają kapelusze.  

 

Klaskanie i tupanie oraz unoszenie rąk do góry. Zamiatanie z kolanek z wymachem nóg na przemian. (powtórzenie 2 razy) 

 

Pstrykanie paluszkami i klaśniecie w kolana i przytup. (powtórzenie 4 razy) 

 

Złapanie za kapelusz i obrót w lewą stronę oraz nachylenie do stopy. 

 

Złapanie za kapelusz i obrót w prawą stronę oraz nachylenie do stopy. 

 

Założenie noga na nogę oraz uderzanie o nią i obracanie kapelusza na głowie. 

 

Obrót wraz z krzesełkiem w prawą stronę (tyłem). Unoszenie kapelusza nad głowę wraz z rozłożeniem nóg na boki. (powtórzenie 2 razy) 

 

Wymachy kapelusza lewą ręką oraz obrót z krzesełkiem znów w prawo (przodem). Unoszenie kapelusza nad głowę wraz z rozłożeniem nóg na boki. (powtórzenie 2 razy) oraz wymachy kapeluszem lewą ręką. 

 

Klaskanie i tupanie oraz unoszenie rąk do góry na przemian z wymachami dłoni i nóg do przodu (powtórzenie 2 razy). 

 

Złapanie za kapelusz, pochylenie do przodu i skłony z wymachem w lewą stronę, złapanie za kapelusz, pochylenie do przodu i skłony z wymachem w prawą stronę. 

 

 Złapanie za kapelusz i obrót w lewą stronę oraz nachylenie do stopy. 

 

Złapanie za kapelusz i obrót w prawą stronę oraz nachylenie do stopy. 

 

Wymach kapeluszami do góry. 

 

 

3.Zakończenie 

 

W skłonie wdechy i wydechy powietrza (muzyka klasyczna). 

 

Ocena pracy na zajęciach, pochwały za włożony wysiłek i szczególne formy aktywności dzieci. 

 

 

 

 

 

 

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi