Scenariusz zajęć- Warsztaty Wielkanocne

Scenariusz zajęć- Warsztaty Wielkanocne
5.0
4 oceny
Oceń

Scenariusz zajęć- Warsztaty Wielkanocne 

Data: 13.04.2022


Odział IX - Księżyce

 

Prowadząca: Agnieszka Przytulska-Chyl

 

Temat: „Warsztaty Wielkanocne”

 

Cele:

 

- bierze udział we wspólnych zabawach,

 

- zgodnie pracuje w zespole

 

- wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną dziecka

 

- doskonalenie koncentracji i pamięci

 

- doskonali kompetencje matematyczne

 

- tworzy zbiory o podanej liczbie elementów,

 

- przelicza elementy zbiorów,

 

- rozwijanie zdolności plastycznych

 

Metody:

 

- słowna

 

- oglądowa

 

Formy:

 

- zbiorowa

 

- indywidualna

 

Środki dydaktyczne:

 

Wiersz „Wielkanocne pisanki”, obrazki do wiersza, obrazki do przeliczania, obrazki do składania, jajko styropianowe, farby.

 

Przebieg zajęć:

 

1. Przywitanie się z dziećmi piosenką „Wszyscy są witam was” .

 

2. Kalendarz pogody – wskazanie przez dzieci dnia tygodnia, pory roku . Dzielenie na sylaby słowa: wiosna, środa

 

3. „Wielkanocne pisanki” - słuchanie wiersza Dominika Niemiec. Układanie historyjki obrazkowej do treści wiersza. Opowiadanie co po kolei wydarzyło.

 

Czekam na Wielkanoc, na czekoladowe króliczki i kurki.

 

A! I jeszcze czekam na słodkie mazurki.

 

A przy tym wszystkim jestem wyjątkowo zadowolona,

 

bo mama będzie na pewno niezmiernie zdziwiona,

 

gdy zobaczy przeze mnie samodzielnie przygotowane

 

pisanki i kraszanki, pięknie malowane.

 

Są w paski i w kropki, z kwiatkami i jednolite,

 

wszystkie mają na sobie wzorki znakomite.

 

Są przepiękne i w koszyczku czekają na święta.

 

Dzięki nim każdy będzie o tradycji pamiętać, by iść na wybitki.

 

Wielkanocne, kolorowe jajka zdobywać.

 

Zadowolona będę jeszcze bardziej, gdy będę w tej grze wygrywać.

 

Jak się czuje dziewczynka, oczekująca na Wielkanoc? Co przygotowała na Wielkanoc?

 

Jak wyglądają przygotowane przez dziewczynką jajka?

 

4. Ćwiczenia w przeliczaniu - tworzenie zbiorów równolicznych lub większych/mniejszych. Liczenie elementów w zbiorach.

 

5. Układanie rytmu. Nauczyciel układa prosty rytm, zadaniem dziecka jest jego kontynuacja.

 

Wspólne odczytanie rytmu.

 

6. „Pisanka” - składanie obrazka z części ,

 

7. Praca Plastyczna – „Jajko Wielkanocne”- malowanie farbami jajka styropianowego .

 

8. Podziękowanie dzieciom i rodzicom za udział w zajęciach

Twoje uwagi i pomysły

Dodane komentarze (1)

Tagi