Scenariusz zajęć- Wprowadzenie litery l - na podstawie piosenki Lody

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć- Wprowadzenie litery l - na podstawie piosenki Lody
Oceń
{

Scenariusz zajęć- Wprowadzenie litery l - na podstawie piosenki Lody

    ( „Od piosenki do literki” cz. 1)

Scenariusz zajęć- Wprowadzenie litery l - na podstawie piosenki Lody

    ( „Od piosenki do literki” cz. 1)


PRZYKŁADOWY SCENARIUSZ PROWADZONY METODĄ DOBREGO STARTU 

 

 

 

Osoba prowadząca: Beata Legun 

 

 

 

Temat zajęć: Wprowadzenie  litery „l” na podstawie piosenki „Lody” 

 

                       ( „Od piosenki do literki” cz. 1)  

Cele:  

- zapoznanie ze znakiem graficznym głoski „l” (małą pisaną literą „l”);  

- doskonalenie analizy i syntezy słuchowej sylabowej i głoskowej;  

- kształtowanie umiejętności orientacji w schemacie ciała i przestrzeni;  

- rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych oraz funkcji językowych;  

- wdrażanie do samokontroli i samooceny; 

Metoda pracy: Metoda Dobrego Startu (MDS) prof. M. Bogdanowicz, 

Formy ćwiczeń:  

- ruchowe,  

- ruchowo-słuchowe,  

- ruchowo- słuchowo-wzrokowe.  

 

Pomoce dydaktyczne:  

 

Przebieg zajęć:  

 

ZAJĘCIA WPROWADZAJĄCE 

 

1.Powitanie piosenką: „Jesteśmy już w przedszkolu, więc przywitamy się. Podamy sobie ręce i uśmiechniemy się.” 

 

2.Ćwiczenia orientacji w schemacie ciała i przestrzeni:  

 

Przywitanie części ciała: 

- Dotknijcie po kolei palcami jednej dłoni do palców drugiej dłoni: kciuki, wskazujące, środkowe, serdeczne, małe; 

− Złączcie ze sobą łokcie, 

− Dotknijcie łokciami do kolan, 

− Lewą ręką dotknijcie prawego kolana, pomasujcie prawe udo, 

− Postukajcie o podłogę czubkami lewej nogi, a teraz lewą piętą. 

 

3.Rozwiązanie zagadki: „Śmietankowe, owocowe, zimne, słodkie, kolorowe. Jadamy je w lecie. Co to? Pewnie wiecie?” (lody). 

 

4.Wysłuchanie piosenki pt: „Lody” i udzielanie odpowiedzi na zadawane pytania: 

− O jakich lodach jest mowa w piosence? 

− Z czego wyrabia się lody? 

− Kto to jest lodziarz, czy chciałbyś być lodziarzem? 

− Co to znaczy, że lody są lodowate? (zimne jak lód) 

 

5.Ćwiczenia językowe:  

 

Dokańczanie rymów w zwrotkach piosenek, czytanych przez nauczyciela: 

„ Lody, lody lodowate, 

wielkie jak lodowa góra, 

Lody jem, gdy słońce świeci 

I gdy niebo tonie w ............. (chmurach) 

Jedni lubią czekoladę, 

Inni chrupki, albo colę, 

Ale lody są najlepsze 

I dlatego lody ..... (wolę) „ 

 

- Co nie pasuje do rodziny wyrazów: lody, lodówka, lornetka, lodziarz? 

 

- klaszcząc,  podziel na sylaby słowa i wyrażenia: lody, lodowate, lodowa góra, lody owocowe, 

 

- podziel na głoski słowa : lody, lato, leżak, - jaką głoskę maja one na początku? 

 

- powiedz kilka innych słów, które zaczynają się głoską „l”, 

 

 

ZAJĘCIA WŁAŚCIWE  

 

6.Ćwiczenia ruchowe:  

 

- Nauczyciel prosi dzieci, by okazały radość pójścia na lody – przeskakując z nogi na nogę oraz w górę.  

 

- Dzieci wcielają się w postać kelnera, który roznosi lody. Ustawiają się w dwóch rzędach. Na sygnał nauczyciela dzieci  po kolei pokonują wyznaczona przez nauczyciela trasę z tacą (krążkiem) na której znajdują się plastikowe kubki. Niosą ją na lewej ręce, uważając, aby nie powywracać kubeczków. Wygrywa ta drużyna która jako pierwsza pokona trasę i doniesie wszystkie kubeczki.  

 

7.Ćwiczenia ruchowo-słuchowe:  

 

- Próby śpiewania piosenki i wystukiwania jej rytmu brzegiem lewej dłoni od lewej do prawej strony. (cztery woreczki) 

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi