Scenariusz zajęć- Zdrowa Kanapka z Misiem

Scenariusz zajęć- Zdrowa Kanapka z Misiem
4.0
3 oceny
Oceń

Scenariusz zajęć- Zdrowa Kanapka z Misiem

                   Zdrowa Kanapka z Misiem 

 

 

 

Cele ogólne: 

 

-Wdrażanie do dbania o zdrowie 

 

- rozwijanie wyobraźni i kreatywności 

 

- rozróżnianie i nazywanie żywności 

 

- kształtowanie nawyków higienicznych 

 

Cele szczegółowe: 

 

- zna znaczenie zdrowego odżywiania  

 

- wie, że żywność zawiera składniki odżywcze 

 

- wie, że trzeba dbać o higienę przed posiłkami i nie tylko 

 

- potrafi samodzielnie wykonać zdrową kanapkę 

 

Metody: 

 

-słowna- rozmowa 

 

-oglądowa-pokaz 

 

-praktycznego działania- zabawa ruchowa, wykonanie kanapek 

 

Formy: 

 

- zbiorowa 

 

-zespołowa 

 

-indywidualna 

 

Pomoce: 

 

Miś- maskotka, emblematy ze składnikami zupy, piramida zdrowego żywienia, obrazki z żywnością, odtwarzacz CD, składniki do przygotowania kanapek, odznaki. 

 

Przebieg zajęć: 

 

1.„Odwiedziny Misia- Doktora” 

 

Nauczyciel przedstawia dzieciom postać Misia- Doktora. Miś prowadzi rozmowę na temat zdrowej żywności ( co to jest zdrowa żywność? Dlaczego należy się zdrowo odżywiać). Miś zaprasza na wizytę do przedszkolnej kuchni. 

 

2.Kto przygotuje nam posiłki?” 

 

Dzieci dzielą się swoimi spostrzeżeniami po wizycie w kuchni. Wypowiadają się na temat pracy pań kucharek oraz pracy domowej swojej mamy, babci, które dbają o wyżywienie w domu. 

 

3.”Gotujemy zupę” 

 

Nauczyciel rozdaje dzieciom emblematy z różnymi składnikami zupy ( np: ziemniak, marchew, brokuły, pietruszka). Dzieci stoją w kole trzymając się za ręce, nauczyciel puszcza w tle melodię, przy której dzieci tańczą w kole. Na hasło „ Do zupy dodajemy….” Nauczyciel wymienia dany składnik, a dziecko z danym emblematem wchodzi do koła i tańczy okręcając się. Zabawę powtarzamy tyle razy, aby każde dziecko było w kole. 

 

4.„Piramida zdrowego żywienia” 

 

Miś przedstawia dzieciom planszę z Piramida Zdrowego Żywienia, która jest podzielona na sześć części. Na każdej części są obrazki z odpowiednią żywnością: 

 

- pieczywo 

 

- warzywa 

 

- owoce 

 

- ser, chude mleko, jogurt 

 

- mięso, ryby, orzechy, jaja 

 

- tłuszcze, oleje, słodycze 

 

 Każde Zdzieci dostaje od Misia obrazek z żywnością. Zadaniem każdego dziecka jest, aby nazwać produkt i umieścić go w odpowiednim miejscu na piramidzie. 

 

Po ułożeniu całej piramidy nauczyciel oraz Miś omawiają jej poszczególne części. Wspólnie  dochodzą do wniosku, że trzeba jeść różnorodne produkty, aby rosnąć i być zdrowym. 

 

5.„Zdrowa kanapka” 

 

Dzieci idą do łazienki i dokładnie myją ręce. 

 

Na stołach przygotowane są talerze: 

 

- z pokrojoną szynką 

 

- z posmarowanymi masłem kromkami chleba ( razowy, żytni, pszenny) 

 

- z pokrojonymi plastrami żółtego sera 

 

- z pokrojonymi warzywami ( ogórek, pomidor, rzodkiewka, sałata) 

 

- z ketchupem 

 

- majonezem 

 

 Miś zadaje dzieciom pytania ( Co jest na talerzu? Itp.) 

 

Nauczyciel pokazuje jak wykonać zdrową kanapkę. 

 

Dzieci przystępują do wykonania zdrowej kanapki wg. Własnego pomysłu. Po skończeniu sprzątają miejsce pracy i siadają do degustacji swoich kanapek. 

 

 

6.„ Jak się czujesz” 

 

Dzieci wyraziły swoje opinie i odczucia po zajęciach. Miś rozdaje dzieciom odznaki  „ Zdrowego przedszkolaka” 

 

 

 

                                                                  Opracowała:  Barbara Bacik 

 

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi