Scenariusz zajęć adaptacyjnych dla dzieci
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!

Komentarze (0)
Na drzwiach klasy, w której prowadzone będą zajęcia adaptacyjne zawieszony jest napis na powitanie:
Krówka, piesek i baranek, tygrys i hipopotamek, kotek, liski oraz bobry - wszyscy mówią Ci dzień dobry!
Na drzwiach drugiej sali, w której będzie przyjęcie zawieszony jest napis:
Czary, mary, bimsa la bi niech otworzą się te drzwi!
Do sali z poczęstunkiem prowadzą żółte strzałki. W tej sali są już ustawione stoliki, a na zestawionych stolikach są babeczki do udekorowania przez dzieci.
Przebieg zajęć:
1. Powitanie w kole.
Dzieci wchodzą do klasy. Nauczyciel prosi, aby usiadły w kole. Nauczyciel wita dzieci słowami wierszyka:
Krówka, piesek i baranek, tygrys i hipopotamek, kotek, liski oraz bobry - wszyscy mówią Wam dzień dobry!
2. Zaczarowane pudełko.
Nagle ktoś puka do drzwi i przynosi duże pudełko z kokardą. Nauczyciel pyta dzieci, co może być w tym pudełku. Dzieci zgłaszają różne pomysły. Rozwiązanie wstążeczki przez dzieci. Nauczyciel zagląda do środka i czyta list od Dobrej Wróżki Społecznej Trójki. W pudełku znajduje się: korona, wizytówki z imionami, maski zwierząt do kolorowania i gumki - pomocniczki. Nauczyciel zakłada koronę bierze zaczarowaną różdżkę do ręki, a dzieciom przykleja wizytówki z imionami. Używa pierwszego czarodziejskiego zaklęcia:
Nauczę Was teraz zaklęcia, którego będę używała codziennie, kiedy będę chciała powiedzieć wam coś ważnego.
Chcę powiedzieć kilka słów.
My słuchamy, proszę mów.
3. Dokończ 3 zdania.
Nauczyciel prosi dzieci, aby dokończyły trzy zdania:
Jestem…
Mam…
Lubię…
4. Powitanie rąk.
Następnie uczy rymowanki:
Gdy dwie rączki się spotkały to się najpierw przywitały. Że się dawno nie widziały, to się uściskały, pogłaskały i z radości zaklaskały. Że się dawano nie widziały to porozmawiały, a gdy się nagadały, to się żegnać zaczynały: uściskały, pogłaskały, a na koniec pomachały.
5. Iskierka przyjaźni.
Wszyscy uczestnicy spotkania siedzą w kole i trzymają się za ręce. Prowadzący ściska dłoń sąsiada i wypowiada słowa:
Iskierkę przyjaźni puszczam w krąg, niech wróci do mych rąk.
Następnie, dziecko przekazuje uścisk swojemu koledze, aż uścisk wróci do prowadzącego.
Iskierka przyjaźni puszczona w krąg, powróciła do mych rąk.
6. Gumki pomocniczki.
Nauczyciel wyjmuje z pudełka gumki-pomocniczki:
od dnia dzisiejszego każde z was będzie nosiło taką gumkę, aby rozróżnić prawą i lewą stronę.
7. Boogi- woogi 3X.
8.Podział na grupy.
Nauczyciel prosi, aby dzieci usiadły przy trzech stolikach, zgodnie z rysunkami na wizytówkach.
Krówki, kotki, pieski.
9. Piosenka „Wlazł kotek na płotek”.
Wlazł kotek na płotek i mruga,
ładna to piosenka niedługa.
Niedługa, niekrótka, lecz w sam raz,
Zaśpiewaj koteczku jeszcze raz.
10. Odgłosy zwierząt.
Zaśpiewanie piosenki: Wlazł kotek na płotek przez trzy grupy.
Kotki śpiewają miau, miau..., pieski hau, hau,… krówki mu, mu, mu…
11. Zaczarowane pudełko.
Nauczyciel mówi:
zobaczę, co jeszcze przesłała nam dobra wróżka.