Scenariusz zajęć adaptacyjnych dla dzieci

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć adaptacyjnych dla dzieci
5.0
2 oceny
Oceń
{

Na drzwiach klasy, w której prowadzone będą zajęcia adaptacyjne zawieszony jest napis na powitanie:

 

Krówka, piesek i baranek, tygrys i hipopotamek, kotek, liski oraz bobry - wszyscy mówią Ci dzień dobry!

 

Na drzwiach drugiej sali, w której będzie przyjęcie zawieszony jest napis:

 

Czary, mary, bimsa la bi niech otworzą się te drzwi!

 

Do sali z poczęstunkiem prowadzą żółte strzałki. W tej sali są już ustawione stoliki, a na zestawionych stolikach są babeczki do udekorowania przez dzieci.

 

Przebieg zajęć:

 

1. Powitanie w kole.

 

Dzieci wchodzą do klasy. Nauczyciel prosi, aby usiadły w kole. Nauczyciel wita dzieci słowami wierszyka:

 

Krówka, piesek i baranek, tygrys i hipopotamek, kotek, liski oraz bobry - wszyscy mówią Wam dzień dobry!

 

2. Zaczarowane pudełko.

 

Nagle ktoś puka do drzwi i przynosi duże pudełko z kokardą.  Nauczyciel pyta dzieci, co może być w tym pudełku. Dzieci zgłaszają różne pomysły. Rozwiązanie wstążeczki przez dzieci. Nauczyciel zagląda do środka i czyta list od Dobrej Wróżki Społecznej Trójki. W pudełku znajduje się: korona, wizytówki z imionami, maski zwierząt do kolorowania i gumki - pomocniczki. Nauczyciel zakłada koronę bierze zaczarowaną różdżkę do ręki, a dzieciom przykleja wizytówki z imionami. Używa pierwszego czarodziejskiego zaklęcia:

 

Nauczę Was teraz zaklęcia, którego będę używała codziennie, kiedy będę chciała powiedzieć wam coś ważnego.

 

Chcę powiedzieć kilka słów.
My słuchamy, proszę mów.

 

3. Dokończ 3 zdania.

 

Nauczyciel prosi dzieci, aby dokończyły trzy zdania:

 

Jestem…

Mam…

Lubię…

 

4. Powitanie rąk.

 

Następnie uczy rymowanki:

 

Gdy dwie rączki się spotkały to się najpierw przywitały. Że się dawno nie widziały, to się uściskały, pogłaskały i z radości zaklaskały. Że się dawano nie widziały to porozmawiały, a gdy się nagadały, to się żegnać zaczynały: uściskały, pogłaskały, a na koniec pomachały.

5. Iskierka przyjaźni.

 

Wszyscy uczestnicy spotkania siedzą w kole i trzymają się za ręce. Prowadzący ściska dłoń sąsiada i wypowiada słowa:

 

Iskierkę przyjaźni puszczam w krąg, niech wróci do mych rąk.

 

Następnie, dziecko przekazuje uścisk swojemu koledze, aż uścisk wróci do prowadzącego.

Iskierka przyjaźni puszczona w krąg, powróciła do mych rąk.

 

6. Gumki pomocniczki.

 

Nauczyciel wyjmuje z pudełka gumki-pomocniczki:

 

od dnia dzisiejszego każde z was będzie nosiło taką gumkę, aby rozróżnić prawą i lewą stronę.

 

7. Boogi- woogi 3X.

 

8.Podział na grupy.

 

Nauczyciel prosi, aby dzieci usiadły przy trzech stolikach, zgodnie z rysunkami na wizytówkach.

 

Krówki, kotki, pieski.

 

9. Piosenka „Wlazł kotek na płotek”.

 

Wlazł kotek na płotek i mruga,
ładna to piosenka niedługa.
Niedługa, niekrótka, lecz w sam raz,
Zaśpiewaj koteczku jeszcze raz.

 

10. Odgłosy zwierząt.

 

Zaśpiewanie piosenki: Wlazł kotek na płotek przez trzy grupy.

 

Kotki śpiewają miau, miau..., pieski hau, hau,… krówki mu, mu, mu…

 

11. Zaczarowane pudełko.

 

Nauczyciel mówi:

 

zobaczę, co jeszcze przesłała nam dobra wróżka.

Twoje uwagi i pomysły

Tagi