Scenariusz zajęć Choineczka zielona

5.0
2 oceny
„Choineczka zielona”– zabawy graficzno - rytmiczne z wykorzystaniem Edukacji przez ruch wg Dziamskiej
Cele:
- zapoznanie z tradycjami świąt Bożego Narodzenia,
- synchronizacja pracy obu półkul mózgu,
- usprawnianie małej motoryki i zintegrowanego ruchu ciała,
- ćwiczenie swobodnej komunikacji,
- doskonalenie umiejętności współpracy w grupie,
- doskonalenie percepcji słuchowej,
- doświadczenie radości z zabawy.
Formy pracy:
- grupowa,
- indywidualna,
- zespołowa.
Metody:
- zabawy integrujące, rytmiczne, graficzna, ruchowa, plastyczna,
- zadań zamkniętych,
- rozmowa,
- Edukacja przez ruch D. Dziamska, Odimienna Metoda Nauki Czytania.
Środki dydaktyczne:
- Ilustracje, nagrania muzyczne, puzzle, kredki woskowe lub pastele, papier, nożyczki, klej, papierowe bombki, papier szary, gałązka drzewa iglastego.
PRZEBIEG:
1. Zabawa powitalna ze śpiewem "Witam Cię".
- Dzieci stoją w parach po obwodzie koła, śpiewają piosenkę i wykonują odpowiednie ruchy.
2. „Choinka” – ułożenie puzzli
- wyjaśnienie tematu zajęć.
- Nauczycielka zaprasza dzieci do zajęć, aby dowiedzieć się, jaki będzie temat zajęć, nauczycielka zaprasza do ułożenia puzzli. Dzieci siadają na dywanie, wyjmują puzzle z koperty i układają. Dla ułatwienia nauczycielka podaje zagadkę:
Zielone drzewko pięknie przystrojone
w kolorowe bombki, kokardki czerwone.
Złote światła błyszczą i dają otuchę,
Opasana wkoło przepięknym łańcuchem.
- Nauczycielka mówi dzieciom że dziś opowiemy sobie o zwyczajach związanych z Bożym Narodzeniem.
3. Wypowiedzi na temat ilustracji związanymi ze świętami Bożego Narodzenia.
- Nauczycielka zaprasza dzieci do rozmowy na temat zbliżających się świąt.
4. Opowieść ruchowa "Wyprawa po choinkę”
- Wybieramy się do lasu po choinkę. Jesteśmy w lesie musimy być bardzo cicho. Rozglądamy się za choinką. Ścinamy choinkę. Wracamy do domu.
5. Oglądanie gałązki choinki.
6. „Choineczka”
- rytmiczne ćwiczenia graficzne (Edukacja przez ruch wg Dziamskiej).
- Nauczycielka zaprasza dzieci do zabawy. Każde dziecko stoi przed stołem, na którym przylepiona jest kartka papieru z zaznaczoną kropką na środku kartki. Nauczycielka demonstruje sposób kreślenia linii. Każde dziecko otrzymuje dwie zielone kredki (woskowe, pastele). Dzieci stojąc, kreślą wiązkę z punktu najpierw w powietrzu, później na kartce podczas słuchania melodii. Gdy muzyka milknie, dzieci przesuwają się o jedno miejsce w prawą stronę, kreśląc linie na następnej kartce. Dzieci wycinają narysowaną wiązkę i przy pomocy nauczyciela układają, powstałe elementy tworząc choinkę.
7. "Choinkowe ozdoby”
- zabawa z elementami Odimiennej Metody Nauki Czytania I. Majchrzak.
- Wyszukiwanie ozdób choinkowych ze swoim imieniem. Dekorowanie ozdobami z imionami wykonanej choinki.
8. Ewaluacja.
- Rozmowa na temat zajęć.
9. Piosenka na zakończenie „Choineczka”.
Opracowała:
Dorota Zug