Scenariusz zajęć i wiersz dla dzieci 3 i 4 letnich zabawy jesienne

Jesienna słota – autor Iwona Kowalik
Idzie przez pola jesienna słota.
Niesie ze sobą kałuże i błota.
Deszczyk mży, kapie, siąpi i leje,
wiatr dookoła gwiżdże i wieje.
Mgła z lekka otula świat cały,
choć to jeszcze nie zima
cały robi się biały.
Idzie, idzie jesienna słota.
Człapie i chlapie, człapie i chlapie
deszcz w swe zmarznięte dłonie łapie.
Dmucha i chucha, dmucha i chucha
To już jesienna jest zawierucha.
Tak oto złote barwy jesieni
w smutek szarości słota zamieni.
Scenariusz zajęć dla dzieci 3 i 4 letnich
Temat : Zabawy z jesienna pogodą – wykorzystanie instrumentów muz. Oraz aktywnych form i metod w poszerzaniu wiedzy i zainteresowań przyrodniczych.
Cele główne:
- utrwalanie wiedzy na temat typowych zjawisk jesiennej pogody,
- stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia,
- rozwijanie wrażliwości na zmiany tempa i dynamiki,
- kształtowanie twórczego myślenia,
- kształtowanie wrażliwości i kreatywności muzycznej i poczucia rytmu,
- rozwijanie koordynacji ruchowej ,
- ćwiczenie percepcji, pamięci i uwagi
Cele szczegółowe:
dziecko:
- wypowiada się na tematy związane z jesienną pogodą,
- bierze aktywny udział w zabawach na miarę swoich możliwości,
- naśladuje zjawiska pogodowe ruchem, instrumentami oraz niekonwencjonalnymi przedmiotami,
- określa nastrój, tempo, dynamikę w muz oraz reaguje na ich zmiany ruchem,
- uczestniczy w twórczym tańcu,
- rozpoznaje odgłosy charakterystyczne dla jesieni.
Metody:
słowne: rozmowa kierowana, objaśnienia i instrukcje,
oglądowe: obserwacja, pokaz
czynne: zadań stawianych dzieciom do wykonania, metoda ćwiczeń, metoda zabawowa,
aktywizujące: ekspresja ruchowa i muzyczna, metoda aktywnego słuchania Bati Strauss, metoda wg eurytmii Rudolfa Steinera, elementy metody ruchowej ekspresji twórczej R. Labana, technika pracy z wykorzystaniem ruchu, rytmu i muzyki Carla Orffa.
Formy pracy:
- praca z całym zespołem, w grupach oraz indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- 1
- 2
- 3
- 4
- Następna strona