Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3-4 latków - Zniszczony miś

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3-4 latków - Zniszczony miś
5.0
1 ocena
Oceń
{

"Zniszczony miś"

Obszar aktywności: językowy, matematyczny, plastyczny, muzyczno-ruchowy

Cel ogólny: rozwijanie orientacji w schemacie ciała, wdrażanie do poszanowania zabawek

Cele operacyjne:
Dziecko:
- orientuje się w schemacie ciała, wskazuje i przelicza jego elementy
- potrafi wyodrębnić elementy całości i łączyć części w całość
- współdziała w zabawie
- wzbogaca doświadczenia plastyczne
- odczuwa satysfakcję z efektów własnej pracy

Metody:
-  słowna, poglądowa,
 - zadań stawianych dziecku, samodzielnych doświadczeń

Forma:  
- praca z całą grupą,
- praca indywidualna

Organizacja:          
- dzieci siedzą w kole na dywanie
- dzieci bawią się przy muzyce
- dzieci pracują przy stolikach

Środki dydaktyczne: sylwetka zniszczonego misia do uzupełnienia, zestaw kół kolorowych w kopertach dla każdego dziecka, kartki, klej, nagranie muzyczne do
zabawy Hopa-hopa wg B. Strauss

Przebieg:

1. Recytacja wiersza połączona z prezentacją zniszczonego misia.

Moi drodzy oto miś
miś jest bardzo smutny dziś
chciałby dzieciom łapę podać
lecz nie poda, wielka szkoda.

Powiadają przedszkolaki,
że kochają misie i wszystkie pluszaki
Czy to prawda, chyba nie
Spójrzcie na misia i powiedzcie
Co złego stało się?

2. Rozmowa z dziećmi- szukanie odpowiedzi na pytania:
- Dlaczego miś jest smutny?
- Co się stało?
- Jak należy obchodzić się z zabawkami?

3. Naprawa misia- składanie całości z części.

4. Przeliczanie poszczególnych elementów ciała misia- sprawdzenie, czy miś jest cały. Wykazanie się umiejętnością znajomości i orientacji w schemacie ciała.

5. Zabawa muzyczno-ruchowa Hopa-hopa wg B. Strauss.

6. Przejście do stolików- wykonanie misia techniką origami z koła w formie płaskiej,Układanie kół wg wzoru, zgodnie z poleceniami nauczyciela, naklejanie na kartkę.

7. Zorganizowanie wystawy prac dzieci, ocena efektów ich pracy, udzielenie pochwał.

8. Zabawa ruchowa przy piosence; „Jadą, jadą misie”.

Autor: mgr Gabriela Stańczyk

Twoje uwagi i pomysły

Tagi