Jesienne liście - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3-latków

Wszystkie materiały w tej zakładce to teksty przesyłane przez osoby niezwiązane z Przedszkola.edu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane treści.
Jesienne liście - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3-latków
4.5
4 oceny
Oceń
Drukuj

TEMAT KOMPLEKSOWY – „Przyszła do nas Pani Jesień”.
TEMAT ZAJĘĆ – „Jesienne liście – rozpoznajemy niektóre gatunki drzew po charakterystycznych dla nich liściach.

CEL OGÓLNY – Posługiwanie się nazwami drzew rozpoznawanych po charakterystycznych liściach. Rozwijanie twórczej ekspresji ruchowej.

CELE OPERACYJNE -  dzieci potrafią:
- Zilustrować ruchem piosenkę „Ola i liście”
- Odwołać się do uprzednich doświadczeń poprzez rozmowę.
- Wyróżnić części drzewa (pień, gałęzie, liście, kora drzewa).
- Zilustrować ruchem polecenia n-la.
- Klasyfikować liście wg gatunku drzewa oraz nazwać odpowiednie drzewo.
- Przykleić liście do kartonu i stworzyć własną kompozycję.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: ilustracje drzew (kasztanowiec, klon, jarzębina), kora drzewa, liście, obręcze, chusta animacyjna, klej, kolorowy karton.

PRZEBIEG ZAJĘĆ
1. Przypomnienie piosenki pt. „ Ola i liście” ilustrowanej ruchem.


2. Rozmowa z dziećmi nawiązująca do wczorajszego spaceru po ogrodzie przedszkolnym. Przypomnienie oglądanych w ogródku drzew przy pomocy ilustracji. Oglądanie przyniesionej kory drzewa za pomocą dotyku i określanie jej wyglądu. Oglądanie przyniesionych również liści – określanie ich kształtu, koloru, ciężaru, zapachu.


3. Zabawy z liśćmi – improwizacja ruchowa. N-ka rozrzuca liście na dywanie, dzieci obserwują ich opadanie a następnie: Poruszają się lekko wśród liści tak, aby je nie nadepnąć. Zamieniają się w liście, które wirują na wietrze, opadają na ziemię. Zamieniają się w drzewa, którymi kołysze wiatr. Zbierają liście z podłogi, podrzucają do góry i obserwują jak opadają.


4. „Tańczące liście” – zabawa z chustą animacyjną. Dzieci układają liście na chuście, następnie unoszą chustę do góry, poruszają nią i obserwują liście.


5. Segregowanie liści wg gatunku – n-lka przygotowuje trzy obręcze i umieszcza w nich po jednym liściu kasztanowca, klonu i jarzębiny. Zadaniem dzieci jest posegregowanie pozostałych liści.


6. Praca plastyczna – dzieci przyklejają liście na kolorowych kartonach tworząc z nich jesienne kompozycje.

Autor:
mgr Marzenna Domańska

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!

Tagi