Jestem strażnikiem przyrody - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3 latków

Jestem strażnikiem przyrody - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3 latków
4.6
5 ocen
Oceń

Jestem strażnikiem przyrody – wyklejanie kosza na śmieci .

Cele:
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość otoczenia
- uwrażliwianie na utrzymywanie porządku oraz segregację śmieci
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na tle grupy
- wzbogacenie poczucia własnej wartości poprzez samodzielne wyklejenie kosza na śmieci
- ćwiczenia palców poprzez wydzieranie kawałka gazety z dużej powierzchni kartki
- zwracanie uwagi na uprzątnięcie miejsca pracy, pozostawienie porządku

Metody:
Metoda podająca: pogadanka, instrukcja do zabawy ruchowej
Metoda praktycznego działania: praca przy stoliku
Metody waloryzujące: impresyjne - oglądanie wystawy; ekspresyjne – wyklejanie kosza

Środki dydaktyczne:
- woreczek
- karty pracy kosz na śmieci – kontur kosza na białej kartce papieru dla każdego dziecka
- kleje
- kolorowe ścinki papieru
- worki na śmieci
- pomięte kartki papieru, papierki po cukierkach, stare gazety, plastikowe butelki, pudełeczko po śmietanie, reklamówki, szklana butelka, słoiczki, puszka po napoju, puszka po groszku konserwowym, itp.
- trzy pudełka w kolorach: zielony, brązowy i czarny
- podkładki na stół
- wycięte oczy i uśmiech

Formy:
- indywidualna
- zbiorowa

Przebieg zajęć.
1. Na powitanie zabawa złap woreczek i powiedz swoje imię.
Dzieci siedzą w kole nauczyciel rzuca woreczek do dziecka i mówi:
Witaj….. (imię) jak się masz? Cieszymy się że jesteś tu. Dziecko podaje woreczek dalej, mówi to samo zdanie.


2. „Wiem do którego kosza”
Nauczyciel rozrzuca po sali śmieci: pomięte kartki papieru, papierki po cukierkach, stare gazety, plastikowe butelki, pudełeczko po śmietanie, reklamówki, szklana butelka, słoiczki, puszka po napoju, puszka po groszku konserwowym.


 Na środku stoją trzy pudełka na papier, plastik i szkło, oraz jeden worek na puszki. Podczas gry na janczarach dzieci zbierają rozrzucone przez nauczyciela śmieci do worka.


3. Omówienie do którego kosza, jaki rodzaj śmieci wrzucamy. Rozmowa na temat potrzeby segregacji śmieci. Każde dziecko odchodzi do worka, wyciąga jedną rzecz i wrzuca ją do właściwego pudełka.


4. Praca plastyczna „Radosny kosz”.
Wyklejenie kosza na śmieci ścinkami kolorowego papieru. Każde dziecko otrzymuje kontur kosza na śmieci i wypełnia wyklejając  go kolorowymi ścinkami papieru. Gdy już cały będzie wyklejony, dzieci przykleją oczy i uśmiech. Po skończonej pracy, każdy porządkuje swoje miejsce pracy.


Wystawa pod tytułem „Mój radosny kosz”.

Twoje uwagi i pomysły

Tagi