Kwiatek dla babci - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3 latków
Kwiatek dla babci – wykonanie laurki.
Cele:
- utrwalenie wiadomości o figurze geometrycznej, jaką jest koło
- rozwijanie wyobraźni poprzez samodzielne wyklejenie kwiatka
- ćwiczenia w różnicowaniu figury ze względu na kryterium wielkości i koloru
- utrwalenie pojęć: duże, średnie, małe
- nabycie umiejętności właściwego posługiwania się klejem
- dbałość o estetyczne wykonanie pracy plastycznej
Metody:
Słowna – rozmowa, opis,
Oglądowa – pokaz, instrukcja
Działań praktycznych: wyklejenie laurki
Środki dydaktyczne:
- tamburyno lub janczary
- koła o różnej wielkości (duża, średnia, mała) i w różnych kolorach (czerwonym, zielonym, żółtym, niebieskim)
- wycięte łodygi i listki dla każdego dziecka
- kleje
- podkładki na stół
- kółko do demonstracji duże, średnie i małe
- twardy karton
Formy:
- indywidualna
- zbiorowa
Przebieg zajęć:
1. Powitanie i rozpoczęcie zajęć.
Witam wszystkie dzieci. Jak się dziś czujecie, jaki humor dziś macie. Z okazji Dnia Babci wykonacie laurkę.
2. Nauczyciel pokazuje dzieciom duże koło, średnie i małe.
Pytania:
- Jak nazywają się te figury?
- czy są takie same?
- co je różni?
- gdzie można zobaczyć kółka?
- co można z nich zrobić?
3. Zabawa ruchowa „Kółko mania”
Gdy nauczyciel gra na janczarach, dzieci uważnie rozglądają sie po sali gdzie w niej ukryły się kółka. Gdy dźwięk janczarów milknie dzieci przybiegają do nauczyciela i trzymają w reku przedmiot, w którym znajduje się kółko, np. samochodzik, klocek, książka, itp. W następnej rundzie, każdy odnosi swój znaleziony przedmiot na miejsce i szuka kolejnego.
4. Wykonanie laurki – kwiatka dla babci.
Nauczyciel demonstruje w jaki sposób tego kwiatka można zrobić. Na karton przyklejamy łodygę, do niej listek, a na końcu płatki z kółek. Kółka są w różnych kolorach i różnej wielkości więc płatki mogą być różnokolorowe.
5. Po zakończonej pracy, dzieci prezentują swoje prace, a reszta nagradza je brawami.