Jestem wiatrem - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 4, 5, 6 latków

Jestem wiatrem - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 4, 5, 6 latków
4.0
3 oceny
Oceń

Scenariusz zajęć przeprowadzonych w grupie montessoriańskiej dzieci 4, 5 i 6 letnich - Jestem wiatrem.

CEL OGÓLNY:
- rozwijanie inwencji twórczej
                           
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- porusza się z rekwizytem według własnego pomysłu przy muzyce instrumentalnej
- wyraża swoje przeżycia w pracy plastycznej

METODY:

- czynne: zadań stawianych do wykonania, samodzielnych doświadczeń
- słowne: rozmowa, opowiadanie

TECHNIKA:
- analogia personalna

FORMY:
- praca z grupą

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

- chusta animacyjna, chusteczki, wstążki na patykach, kredki, farby, pędzelki, kartony, nagranie z muzyką instrumentalną

PRZEBIEG:

1. Podanie celu zajęć, przypomnienie zasad panujących w grupie.

2. „Wiatr” – zabawa z chustą animacyjną – dzieci powiewają chustą słuchając opowiadania nauczyciela.

3. „Jestem wiatrem” – ekspresja ruchowa przy muzyce instrumentalnej – dzieci wybierają rekwizyt (chusteczkę lub wstążkę) i poruszają się po sali według własnego pomysłu.

4. „Jakim byłaś/eś wiatrem? Jak się czułaś/łeś” – wypowiedzi dzieci.

5. „Przygody wiatru” – rysowanie kredkami, malowanie farbami.

6. Ewaluacja – rozmowa z dziećmi na temat tego, co było atrakcyjne, łatwe, trudne, itp.

Autor: Agata Więcek

Twoje uwagi i pomysły

Tagi