Jestem wiatrem - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 4, 5, 6 latków

Scenariusz zajęć przeprowadzonych w grupie montessoriańskiej dzieci 4, 5 i 6 letnich - Jestem wiatrem.
CEL OGÓLNY:
- rozwijanie inwencji twórczej
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- porusza się z rekwizytem według własnego pomysłu przy muzyce instrumentalnej
- wyraża swoje przeżycia w pracy plastycznej
METODY:
- czynne: zadań stawianych do wykonania, samodzielnych doświadczeń
- słowne: rozmowa, opowiadanie
TECHNIKA:
- analogia personalna
FORMY:
- praca z grupą
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- chusta animacyjna, chusteczki, wstążki na patykach, kredki, farby, pędzelki, kartony, nagranie z muzyką instrumentalną
PRZEBIEG:
1. Podanie celu zajęć, przypomnienie zasad panujących w grupie.
2. „Wiatr” – zabawa z chustą animacyjną – dzieci powiewają chustą słuchając opowiadania nauczyciela.
3. „Jestem wiatrem” – ekspresja ruchowa przy muzyce instrumentalnej – dzieci wybierają rekwizyt (chusteczkę lub wstążkę) i poruszają się po sali według własnego pomysłu.
4. „Jakim byłaś/eś wiatrem? Jak się czułaś/łeś” – wypowiedzi dzieci.
5. „Przygody wiatru” – rysowanie kredkami, malowanie farbami.
6. Ewaluacja – rozmowa z dziećmi na temat tego, co było atrakcyjne, łatwe, trudne, itp.
Autor: Agata Więcek